Dlouho očekávaná top varianta konečně spatřila světlo světa.
O brutální verzi modelu Grand Cherokee se namluvilo už tolik a tak dávno, že se na ni paradoxně pomalu zapomnělo. Jeep již opravdu dlouho ohlašuje příchod šíleného SUV, které bude technicky vycházet ze „sesterských“ modelů s dodatkem Hellcat, poslední měsíce ale zavládlo dlouhé ticho. Navíc nebylo by někdejších špionážních záběrů, na kterých bylo jasné, že Američané testují své „super-SUV“, mohlo by se zdát, že tento počin nakonec nevznikne. Jenže plány se nakonec naplnily a dnešním dnem přece jen Jeep odhaluje své nejnovější želízko v ohni, Grand Cheeroke Trackhawk. Na první pohled přitom americká ikona velkými změnami neprošla, s přimhouřeným okem byste novinku od „klasického“ SRT pravděpodobně ani nerozpoznali, respektive by vám nedošlo, že jde o něco speciálního. Designéři totiž přišli jen s minimem optických odlišností a exteriér tak skutečně velmi „nehrotili“. Poznávacím znakem je však mohutnější přední nárazník, obrovské, až 400milimetrové kotouče značkových brzd Brembo (karbon-keramické nejsou) a až čtveřice koncovek výfuků vzadu. Interiér dostal karbonové obložení, kůži Nappa a především vylepšený infotainment, který jde svým vizuálním prostředím ruku v ruce s potenciálem vozidla.
Pod jeho relativně vysokou maskou trůní obrovská 6,2litrová V8 dopovaná kompresorem, tedy srdce, které známe z famózních Hellcatů. Ani zde tomu není jinak a naladěná je na 717 koní a 881 Nm, o zpřevodování, a tedy přenos síly na všechna čtyři kola se stará 8stupňová automatická převodovka. Rychlostní parametry tak doslova vyrážejí dech - Trackhawk dokáže vystřelit z 0 na 100 km/h jen za 3,5 sekundy (lépe řečeno, na 60 mph, čili 97 km/h), což je až neuvěřitelný údaj, zvláště pokud napíšeme, že toto SUV váží 2433 kilogramů. To je přibližně „až“ o půl sekundy rychlejší, než to dokázal dosavadní král SUV, tedy Bentley Bentayga. Britský zástupce sice dokáže uhánět rychlostí až 301 km/h, zatímco tento Jeep „jen“ 290 km/h, Američané ale právem tvrdí, že postavili nejlépe zrychlující sériově vyráběné SUV na světě, a tedy nejrychlejší vozidlo planety svého druhu po stránce akcelerace. Automobilka zároveň dodává, že Trackhawk pokoří tradiční závod na čvrtmíli jen za 11,6 sekundy! Za tímto úspěchem nepochybně stojí i pohon všech čtyř kol, který je přitom nastaven v každém jízdním režimu odlišně. V klasickém režimu je výkon porcovaný v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy, v režimu Snow se poměr vyrovná na úroveň 50:50, v režimu Tow, tedy v době, kdy vozidlo táhne přívěs je to 60:40 ve prospěch přední nápravy, zatímco v sportovních nastaveních je to přesný opak. Režim Sport obnáší 35:65, přičemž nejsportovnější nastavení Track s sebou přináší poměr 30:70. Na závěr dodejme, že novinka se ke svým zákazníkům dostane až koncem roku, kdy by měly být zveřejněny i cenové relace. Jak jsme ale už v případě amerických vozidlech zvyklí, nic astronomické to určitě nebude.