Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
23. března 2018 13:38
Čas čtení 0:00
Pavlína Plecitá

Hra Chuchel ze studia českých vývojářů získala v San Franciscu „herního Oscara“ v kategorii vizuálního zpracování

TECH
Uložit Uložené

Brněnské studio Amanita Design proměnilo svou nominaci v prestižní soutěži, která hodnotí nezávislé filmy.

S úspěchem v kapse se až z dalekého San Francisca do Česka vrátí autoři nové hry Chuchel. Brněnské studio získalo za tento vývojářský počin významné ocenění na letošním ročníku Independent Games Festival (IGF 2018). Amanita Design s hrou Chuchel zvítězili v kategorii vizuálního zpracování, kde porazili mnohé jiné favority festivalu.

Hra vyšla na začátku března na platformy Windows a MacOS a hned od začátku byla v pozornosti všech fanoušků. Vývojáři z Amanita Design za sebou totiž mají už několik předešlých úspěšných herních počinů. Určitě si dobře vzpomínáte na legendární hru Samorost, Botanicula nebo Machinarium – hry, které uživatele zaujmou velmi propracovanou vizuální složkou.

Studio, které se věnuje především umělecké a kreativní části herního průmyslu, prodalo celosvětově několik miliónů kusů svých her. Na ceremoniálu v San Franciscu v rámci širší konference IGF 2018 proměnilo nominaci v první místo v té nejkreativnější kategorii (Excellence in Visual Art) a spolu s ní získalo odměnu v podobě tří tisíc dolarů na podporu dalšího fungování jejich činnosti. Chuchel ve veliké konkurenci porazil například favorizovanou hru Cuphead.

Hlavním hrdinou hry je jakási drobná, chlupatá roztomilost, která se usilovně snaží získat svou vytouženou odměnu v podobě třešně. Nic ovšem není tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát, a při průchodu hry se malý chuchlík, stejně jako hráč, který jej ovládá, pořádně zapotí. To ovšem nic nemění na tom, že si užije parádní podívanou.

Za vizuální stránkou hry stojí český výtvarník Jaromír Plachý. Hra se v současnosti připravuje také k vydání pro systémy iOS i Android.

Druhá česká hra Attentat 1942, která byla nominována v kategorii za nejlepší příběh, bohužel podobné ocenění nezískala. Edukativní hra má za úkol přiblížit hráčům události spojené s uskutečněným atentátem na říšského protektora Reinharda Heydricha na konci května roku 1942. Na jejím vývoji se podílela řada vědců z oborů historie, pedagogiky a matematickofyzické fakulty Univerzity Karlovy.

Průchod hry připomíná vyšetřování zatknutí dědečka malého chlapce nebo dívky po atentátu a v konečném výsledku by hra měla sloužit zejména v hodinách dějepisu. Autoři pracovali s autentickým materiálem výpovědí i dobových fotografií a záběrů. Ambicí tvůrců je poslat Attentat 1942 dále do světa a přiblížit tragické události české historie 20. století i jiným krajinám. V současnosti je dostupný v několika jazycích – českém, německém, anglickém a ruském.

Silný narativ je z hry jistě dobře znatelný, ovšem na získání „herního Oscara“ to letos bohužel nestačilo. První místo v kategorii nejlepšího příběhu (Excellence in Narrative) získala hra Night in the Woods od studia Infinite Fall.

Celý seznam vítězů letošního ročníku Independent Games Festival se můžete prohlédnout na následujícím odkazu.

Domů
Sdílet
Diskuse