Společnost ročně spotřebuje víc než miliardu brček.
Americký řetězec kaváren Starbucks se rozhodl přijít s radikálním krokem. Do roku 2020 má totiž v plánu postupně zcela odstranit všechny plastové slámky ze svých provozoven a nahradit je jinou, biologicky udržitelnou alternativou. Tímto se připojuje k několika dalším společnostem, které skoncovaly s prodejem jednorázových plastů jako například Lidl, Kaufland či IKEA.
Starbucks by údajně měl používat i nové víko s vyvýšenými okraji, ze kterých je možné pít, na rozdíl od předchozích řešení, vyžadujících brčko. Nové kryty by se měly začít používat ve Vancouveru a v Seattle ve Spojených státech. U nápojů, kde jsou slámky nutné (například u ledových), chce k jejich výrobě používat ekologický materiál z papíru nebo kompostovatelného plastu. Ty už dokonce testuje v některých britských provozovnách.
Kavárenská síť ročně spotřebuje více než miliardu brček v přibližně 28 000 provozovnách po celém světě. Cílem kroku společnosti je zejména ochrana životní prostředí a snížení množství plastového odpadu, který znečišťuje oceány a ubližuje mořským živočichům. Řetězec má také v plánu prostřednictvím iniciativy „přines si vlastní nádobu“ snížit výrobu plastových kelímků.