Známá prémiová značka musí dbát na omezený přístup ke svým výrobkům.
Za exkluzivitu se platí a v módním průmyslu je omezená dostupnost luxusních značek důležitá. Na veřejnost pronikly informace o tom, že známá značka Burberry za minulý rok spálila oblečení, doplňky či parfémy za 28,6 milionu liber. To je zhruba 827 milionů korun.
Značka v posledních letech postupně opět budovala svou exkluzivitu poté, co v minulosti výrobci falešného oblečení používali Burberry na jakýchkoli produktech. Podobně jako luxusní výrobci hodinek, i známá značka musela zabránit tomu, aby se její výrobky dostaly na trh ve výrazných slevách. Hrozbu představovala i případná krádež, která by reputaci značky znehodnotila ještě více.
Burberry has burned bags, clothes and perfume worth $37 million in 2017 to prevent items from being sold cheaply or stolen, angering environmentalists. pic.twitter.com/05MU5OFqfs
— AJ+ (@ajplus) 19. července 2018
Společnost ve svém prohlášení uvedla, že při pálení oblečení dokázala zachytit samotnou vyprodukovanou energii, a tak byl celý proces šetrný k našemu životnímu prostředí. Svých produktů se zbavují zodpovědným způsobem a snaží se využít ztracenou hodnotu spálených produktů ve svůj prospěch. Výraznější spalování výrobků vysvětlila značka Burberry slovy, že po podepsání nové smlouvy s firmou Coty na výrobu nových parfémů se musela zbavit i starých parfémů za 10 milionů liber.
Značka samozřejmě nechce, aby se její neprodané produkty dostaly do rukou kohokoliv, protože jinak by nemělo smysl žádné udržování exkluzivity. Kdyby nosil doplňky od Burberry každý průměrný Čech, společnost by si nemohla účtovat tak vysoké ceny a rychle by ztratila své postavení na trhu.