Pokud jsi odpůrcem rychlé módy a rád objevuješ cenově dostupné kousky s myšlenkou, máme pro tebe pár tipů.
Jedním z nejdiskutovanějších společenských témat současnosti je nepochybně ekologie a s ní spojená rychlá móda. Té se snaží stále více lidí alespoň částečně vyhýbat a jedinou možností častokrát zůstávají běžně dostupné značky, což však může limitovat kreativitu.
Proto jsme se ve spolupráci s Freshlabels rozhodli ukázat vám pár menších a poctivých streetwear zástupců, které se vyplatí sledovat i podpořit. Jde o cenově dostupné značky, které si dávají záležet na výběru materiálů, střihů a kvalitě zpracování.
Postupně si představíme šest evropských i amerických brandů, ke kterým jsme si připravili i lookbook z naší dílny. Sice jsme kvůli výsledku museli porušit pár pravidel a zákazů vstupu, ale ty si alespoň můžeš jednotlivé kousky lépe představit ve svém šatníku.
Kings of Indigo
Fanoušci denimových kousků si určitě přijdou na své s Kings of Indigo, které přicházejí s japonským perfekcionismem v americkém stylu. Zakladatel Tony Tonnaer přišel s džínovou revolucí v roce 2011 a zajímavostí je, že všechny kousky jsou pojmenovány podle slavných králů a královen. Prý proto, aby se nikdo nezapomnělo na jejich modrou krev.
Kvalitní denim musí zvládnout mnoho let používání, čehož se v tomto případě nemusíš bát. Vybrat si můžeš ze světlých, tmavých, výstřednějších i klasických konzervativních kousků a dobrou zprávu máme i pro ty, kteří myslí na naši planetu.
Kings of Indigo používá k výrobě udržitelné tkaniny jako recyklovanou bavlnu nebo umělá vlákna Tencel® Lyocell získávané z dřevoviny eukalyptových stromů v kombinaci s netoxickým rozpouštědlem. Proces výroby vyžaduje jen minimální množství vody.
Bundy a džíny stačí doplnit jednoduchým tričkem a například bílými vysokými Converse a v tomto případě je skoro jisté, že se ideálně trefíš do aktuálního podzimního počasí.
Carne Bollente
O něco mladší je značka Carne Bollente pocházející z Francie, která vznikla v roce 2014. Myšlenkově jde o výstřednější záležitost, protože se brand prezentuje jako nespoutaný, nezávislý a decentně perverzní. Pokud se však trochu pohraješ s kombinacemi, může to dopadnout například takto.
Na jednotlivých kouscích je vidět lehkou úchylku ve výšivkách, které zároveň souvisí se smyslem pro detail. Carne Bollente má ambici spojovat se v první řadě s mladými a aktivními lidmi razícími myšlenku nezávislosti. Pro inspiraci určitě doporučujeme sledovat i vkusný oficiální Instagram, kde se občas snaha o výstřednost projeví.
Han Kjøbenhavn
V posledních letech zaujal svět i brand Han Kjøbenhavn, který původně v roce 2008 začínal s brýlemi, ale časem zařadil do prodeje i oblečení. Po pěti letech existence si ho začala všímat i vlivná média jako GQ či Complex, díky kterým se značka z Dánska dostala do povědomí.
Následně ji ještě podpořil i LeBron James, když si oblékl jeden z kousků – vkusný světlý kabát. Známé jsou také kolaborace se značkou Puma a také zajímavá komunikace prostřednictvím fotografií, protože Han Kjøbenhavn spolupracuje se starými modely.
Právě díky Freshlabes je známá značka z Kodaně dostupná i u nás a podzimně-zimní kolekce přináší spoustu aktuálních kousků od bund přes mikiny po čepice i zmíněné sluneční brýle.
Napapijri
Napapijri je nejstarší ze všech v dnešním výběru. Vznikla již v roce 1987, a i když je její rodnou krajinou Itálie, názvem se značka inspirovala finským slovem, které znamená Polární kruh. Samotné logo má symbolizovat jižní a severní pól a v tomto duchu se nese i sortiment.
Kvalitní a funkční bundy v různých variantách do každého počasí doplňují mikiny a trička, které se drží jednoduché a zapamatovatelné barevné linie. Napapijri má za sebou spolupráci s prestižním Karlem Lagerfeldem a aktuálně s návrhářkou Martine Rose. Nejznámějším je model bund Skidoo, který máš možnost vidět i na fotkách.
Lazy Oaf
Pokud bychom počítali úspěšnost značek v tomto výběru podle počtu celebrit, které se s ní spojují, právě Lazy Oaf je jednoznačným vítězem. Všechno to začalo v roce 2001 v garáži s pár tričky a dnes je značka dostupná na přibližně 250 místech po celém světě. Dobrou zprávou je, že si můžeš věci ze širokého sortimentu vybrat díky Freshlabels, kteří s Lazy Oaf spolupracují od roku 2012.
Zakladatelka a designérka Gemma pracuje při navrhování s barvami a netradičními motivy inspirovanými například komiksovým tvorbou. Za vše mluví také spolupráce s DC Comics, během níž vznikla Batman kolekce.
Sex Skateboards
Posledním ve výběru je mladý brand Sex Skateboards, který se do povědomí dostal přibližně v roce 2016, kdy o něm psalo několik uznávaných zahraničních portálů včetně Highsnobiety. Už z designů a způsobu komunikace značky jako takové nám je jasné, že ve vedení vládne zdravý punk, který dává zakladateli Louisi Slaterovi možnost spojit své umělecké a skejtové já.
Koncept umisťování loga na různé věci se již osvědčil v nejednom případě a jinak tomu není ani teď. Ikonické logo a tag Sex Skateboards vypadá na mikinách a tričkách dobře, ale na místě je možná velmi horká otázka, zda jednoduše stačí podobná výstřednější reklama, v tomto případě název jako takový.
To je pro dnešek všechno. Do komentářů nám klidně napiš i další atraktivní značky, o kterých se zatím moc neví.