Inovativní nápad si zaslouží skvělý spot. Přiblížíme ti jeho natáčení.
Dobrý nápad je třeba umět i dobře prodat, aby se dostal k co největší skupině lidí. S inovativní myšlenkou přišel slovenský e-shop s brýlemi eyrim, který neustále posouvá laťku výš a svým zákazníkům kromě nejmodernějších produktů nabízí i mnohá vylepšení.
Po novém si už budeš moci brýle vyzkoušet i pomocí svého smartphonu či notebooku. Služba Magic Mirror ti s použitím webkamery nasnímá tvář a ty si můžeš vybírat ze stovek brýlí z pohodlí domova.
K celé kampani se točil hlavní spot, který vznikal v agentuře TRIAD advertising pod taktovkou oceňovaného režiséra Pepeho Ehrenbergera. A ti si s reklamním videem opravdu vyhráli!
Celý feeling podtrhuje skladba z kultovního filmu Pelíšky, no a ve spotu si dokonce zahráli i samotní spolumajitelé eyerim. O kreativu se postaral kreativní ředitel agentury TRIAD advertising Peter Baslík, který nám přiblížil tvorbu i natáčení celého spotu. Na otázku, co je na práci kreativního ředitele nejtěžší, nám odpověděl jednoznačně: „Jednou z najťažších vecí je zo všekých dobrých nápadov nájsť ten najlepší a presvedčiť o tom ostatných a nadchnúť hlavne klienta.”
Spolumajitelé eyerim
Šli jsme trochu do hloubky a zajímalo nás, jak velký tým lidí se podílí na výrobě jednoho spotu, konkrétně toho pro eyerim.
„Každý klient a každá práca sú iné. Ľudia z eyerimu sú svojím nastavením a spôsobom uvažovania otvorení startupisti v tom najlepšom slova zmysle. To znamená, že všetko sa dá, len treba nájsť spôsob ako. Preto vymýšľanie, prezentácia, schvaľovanie konceptu a aj samotná realizácia neboli úplne štandardné.
Od vymyslenia, po natočenie a odovzdanie spotu prešli asi 2 mesiace. Prvý nápad bol spísaný koncom februára, spot sme natáčali v Belehrade 31. marca a prvý online formát išiel von v polovici apríla. Natáčanie prebehlo počas jedného slnečného dňa a bol to dosť hardcore. Stihnúť natočiť toľko materiálu počas jedného dňa nie je totiž vôbec jednoduché.
A čo sa týka počtu ľudí, ktorí sa nejakým spôsobom podieľajú na tom, aby spot vznikol...nepočítal som ich, ale sú to desiatky a desiatky ľudí. Sú to ľudia od klienta, agentúry, castingu, produkcie, samotní herci a komparz. Môj odhad je niekde medzi 80 až 100.“
Celkem nestandardní je i účinkování samotných spolumajitelů eyerim. „Je to milé a sami tomu boli naklonení. Sú to všetko sympaťáci a Aďa Zahurancová je navyše Instagram influencer s celkom slušným počtom followerov, takže sme si povedali, že prečo nie,” upřesnil nám to Peter.
A jak si účinkování v reklamě užívali samotní spolumajitelé? „Jedna z najťažších úloh bola vybrať okuliare tak, aby ladili s aktuálnymi trendmi, aby sedeli hercom, ich typom tvárí, kostýmom ako aj celkovému moodu videa. Keď sme si mysleli, že je už všetko vyriešené prišiel ďalší task.
Dostať takmer stovku okuliarí cez letiskové colné kontroly do krajiny, ktorá nie je súčasťou EÚ. Museli sme si produkty podeliť a každý niesol určitý počet, niečo produkcia, niečo posádka z TRIADu a niečo my, každý člen eyerim tímu. My z eyerimu sme boli prvýkrát pri natáčaní takého spotu a teda klobúk dole. Ani sme netušili, čo všetko to obnáša a boli sme mega prekvapení,“ přiznali se nám Braňo a Andrea.
Hudba je velmi důležitou součástí každého videa. Jak jsme již zmínili výše, ve spotu byla použita skladba I Wish I Were od slovenské kapely The Soulmen, která zazněla i v Pelíškách. Proč vybrali právě ji?
„Výber hudby bol čistý freestyle. Poviem pravdu, keď sme si si s klientmi schválili ideu a stručný scenár spotu, počítali sme s úplne iným hudobným podkladom. Mal to byť totálne súčasný track, ale keď sme sa dozvedeli cenu, bolo jasné, že musíme uvažovať inak.
Ku skladbe od The Soulmen sme sa dostali až pri natáčaní. Podľa slov režiséra Pepeho Ehrenbergera to bol nápad kameramana Igora Smitku. Pepe mi to pustil počas točenia, medzi jednotlivými klapkami a ja som behom 5 sekúnd vedel, že to je šupa, ktorá k tomu obrazu perfektne sedí."
Spot připomíná krátký retro film, který tě zaujme od prvního momentu. „V zahraničí je klasika robiť trocha výpravnejšie a dlhšie spoty. Zvlášť, keď je spot nasadený primárne v online a ide o fashion značku. Myslím si, že keby sme mali viac peňazí a dní na nahrávanie, mohlo vzniknúť kľudne niečo ešte dlhšie,” dodal na závěr kreativní ředitel Peter Baslík.
Zaujmout diváka je gro každé kampaně. Eyerimu s celým kreativním týmem se to podařilo. Více o funkci najdeš na jejich oficiální webové stránce.
Na závěr přikládáme post z našeho Instagramu, na kterém jsme si i my v redakci vyzkoušeli funkci Magic Mirror a musíme uznat, že nás příjemně překvapila i zabavila.