Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Úterý 10. 12. 2019 svátek má Julie

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Tech - Auta
0
Martin Mičuda
17. květen 2019, 21:39

Audi A4 prošlo velkou modernizací, která přináší nové technologie a revoluci pod kapotou

Nový exteriér i interiér doplňují vylepšené motory.

Martin Mičuda
17. květen 2019, 21:39
Audi A4 prošlo velkou modernizací, která přináší nové technologie a revoluci pod kapotou
Zdroj: audi-mediacenter.com
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

A4 patří k neodmyslitelným stálicím střední třídy, proto není divu, že Audi po 4 letech působení současné generace přichází s rozsáhlou modernizací. Ve skutečnosti jde přitom už o druhý facelift v pořadí, avšak decentní korektury, které proběhly před rokem, nelze příliš označovat za facelift v pravém slova smyslu. Nyní se mají věci jinak a oblíbená á-čtyřka přináší plejádu novinek.

 

 

bcv

 

Jako první je to samotný exteriérový design, který díky sportovním designovým akcentům působí ještě dynamičtěji a hodnotněji. Tradiční Singleframe je opět o něco větší, hlavně širší, čímž dochází k optickému rozšíření karoserie. Do očí okamžitě udeří nové reflektory – A4 od nynějška již v základu disponuje full-LED světly, za příplatek ale nebude chybět ani špičková Matrix LED technologie s propracovanou grafikou.

 

Nárazníky dostaly masivnější a členitější otvory, zatímco boční pohled definují výrazněji modelované svaly nad blatníky. Velkou změnou prošly i zadní skupinové svítilny, které díky své propracované LED grafice připomínají větší A6. Zákazníci mají na výběr 12 barev laku karoserie, mezi nimi i nový odstín Terra Grey, do nabídky se dostaly i nové designy kol.

 

bcv

 

Dobře známý interiér A4 se nadále vyznačuje horizontálními liniemi. Uprostřed přístrojového panelu je však nyní větší, ale hlavně už plně dotykový displej MMI touch, který tvoří centrum nového systému ovládání.

 

Obrazovka s akustickou zpětnou vazbou přebírá funkci dosavadního kombinovaného otočného/tlačítkového ovladače MMI na středové konzoli, přičemž dotykový displej má 10,1" úhlopříčku. Jeho grafika, kterou už známe z nedávných novinek, je záměrně čistá a jednoduchá, jak je přitom v současnosti stále větším trendem, nechybí ani hlasové ovládání, které má rozumět i mnohým formulacím z běžné řeči.

 

V rámci příplatkové výbavy je možné sáhnout po head-up displeji, hotspotu WLAN či zvukovém systému Bang & Olufsen Premium Sound System s trojrozměrným ozvučením přední části kabiny. 12,3" Audi Virtual Cockpit, tedy příplatkové plně digitální budíky, už jistě znáš, nyní se však seznamujeme s jejich novým prostředím, kde kromě vylepšené grafiky je i třetí hlavní styl zobrazení – centrální ukazatel rychlosti a otáček.

 

 

bcv

 

V úvodu prodeje bude faceliftované Audi A4 v Evropě k dispozici s 8 motorickými verzemi – 3 benzínové motory TFSI a až 5 naftových TDI. Benzinové provedení již zastupuje výhradně dvoulitrový agregát – 35 TFSI (110 kW / 150 k a 270 Nm), 40 TFSI (140 kW / 190 k a 320 Nm) a následně 45 TFSI (180 kW / 245 k a 370 Nm). Naftovou paletu otevírá verze 30 TDI (dvoulitr, 100 kW / 136 koní a 320 Nm), následuje 35 TDI (dvoulitr, 120 kW / 163 ka 380 Nm), dále 40 TDI (dvoulitr, 140 kW / 190 ka 400 Nm) a nakonec 45 TDI (třílitr, 170 kW / 231 koní a 500 Nm).

 

Ano, po vzoru větších novinek S6 a S7 se už i pod kapotou S4 odehrála revoluce – benzínovou V6 nahrazuje naftový třílitr, který disponuje výkonem 255 kW / 347 koní a 700 Nm. Benzínový šestiválec se tedy pro modelovou řadu A4 ocitne jen ve vrcholném provedení RS4, které nám však Audi zatím ve faceliftované podobě nepředstavuje.

 

Všechny agregáty s rezervou splňují emisní normu Euro 6d-temp, přičemž většina z jednotek je již vybavena systémem mild-hybrid (MHEV), která snižuje spotřebu paliva a současně zvyšuje komfort. Na výběr bude 6stupňová manuální převodovka, 7stupňová dvouspojková převodovka S tronic nebo 8stupňová automatická převodovka tiptronic, v kombinaci s pohonem předních nebo všech kol.

 

 

Zobrazit galerii 15 galeria
Ohodnoť článek
7
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější