Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Sobota 12. 6. 2021 svátek má Antonie

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Zajímavosti

V antickém městě vědci objevili 250 druhů motýlů. Fascinující ekosystém skrývá i dávno vyhynulé druhy

Tvorové, o kterých si vědci mysleli, že vyhynuli, se našli v Hondurasu.

30. červen 2019, 22:12 Čas čtení: 0:00
Zajímavosti
30. červen 2019, 22:12

Tvorové, o kterých si vědci mysleli, že vyhynuli, se našli v Hondurasu.

30. červen 2019, 22:12
Sdílet Sdílet článek

Tým vědců v Hondurasu narazil na fascinující objev. V antické usedlosti, kterou místní znají jako Ztracené město Opičího krále (Lost City of Monkey God), ležící uprostřed deštného pralesa, objevili vzrušující svět dávno vyhynulých druhů, informoval britský deník Independent.

Přesněji řečeno se jedná o druhy, o kterých si vědci mysleli, že jsou vyhynulé – jedovatý had korálovec druhu Rhinobothryum bovallii, dále druh netopýra Phylloderma stenops a svižníci z čeledi Cicindelinae. Mezi dalšími druhy byly objeveny nové druhy motýlů, netopýrů a různých plazů.

Objevení podobného ekosystému bylo pro vědce obrovským šokem. Podle nich jde o velmi vzácnou zónu, kde evoluční a ekologické procesy zůstaly nedotčeny. Dohromady se objevilo 246 druhů motýlů, 30 netopýrů a 57 obojživelníků a plazů.

V národním parku, kde k objevu došlo, leží i takové nádherné útvary

V antickom meste objavili vedci 250 druhov motýľov. Fascinujúci ekosystém skrýva aj dávno vyhynuté druhy Zdroj: CRI/DM

Nalezení městečka, které se druhým názvem jmenuje také Bílé město (White City), je výsledkem dlouholetého pátrání a z usedlosti zřejmě pocházejí předkové kolumbijské civilizace. Dnes už jsou zachovány pouze tlusté zdi. Jelikož v lokalitě není téměř žádná infrastruktura, vědci do Bílého města cestovali v helikoptéře a celou dobu byli ochraňováni příslušníky armády, aby byli bránění před pašeráky drog a predátory.

Honduras totiž leží ve Střední Americe, což znamená, že je součástí hlavní drogové tepny, po které pašeráci kokainu přicházejí do Mexika a následně Spojených států amerických.

Vědci aktuálně usilují o zavedení úplné ochrany nově objeveného zvířecího ekosystému. Je podle nich natolik panenský, že něco takového už snad nikdy neobjevíme. Jde o jednu z posledních oáz neposkvrněné přírody na světě a život v ní jen kvete, proto musíme udělat vše proto, abychom ho zachovali, dodal vědec John Polisar.

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
News
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail