Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pátek 18. 10. 2019 svátek má Lukáš

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Móda - Módní seriál
12
Peter Hlavička
8. srpen 2019, 8:04

Oblečení na splátky je novým fenoménem internetových prodejců s módou

Ano, už i e-shopy s oblečením nabízejí splátkový kalendář.

Peter Hlavička
8. srpen 2019, 8:04
Oblečení na splátky je novým fenoménem internetových prodejců s módou
Zdroj: www.afterpay.com
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
12
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Před dvaceti lety jsme si nedokázali představit, že bychom si oblečení mohli kupovat bez zkoušení. Nakonec e-shopy a zejména mobilní nakupování ovládly v poslední době celý svět. 

 

Úpadek kamenných prodejen a zejména sortimentu, kterého se na e-shop vejde několikanásobně více než do běžné prodejny, způsobil mimo jiné zásadní revoluci ve způsobu plateb, díky které už u sebe téměř nikdo nenosí hotovost. Platební brány jako PayPal jsou běžnou součástí našeho nakupování na internetu a s příchodem služeb jako Apple, respektive Google Pay už u sebe nemusíš nosit ani svou debetní kartu.

 

V tomto článku se dozvíš:

  • Jak funguje nakupování oblečení na splátky;
  • co se stane, pokud nezaplatíš včas;
  • které e-shopy a značky nabízejí splátkové kalendáře;
  • kdy se podobné služby dostanou do Česk?

 

K úspěšnému dokončení objednávky jsi tak donedávna potřeboval jen dostatek peněz na svém účtu, ale ani to by už zanedlouho nemuselo být pravdou. Podle informací ze stránky The Motley Fool má aktuální generace Y, tzv. mileniálové, ve Spojených státech kupní sílu zhruba 6OO miliard dolarů a do roku 2020 by měli být schopni utrácet dokonce více než 1,7 bilionu dolarů ($ 1 700 000 000 000).

 

Důležité je zároveň dodat, že průměrný mileniál ve Spojených Státech má vůči své bance dluh zhruba $ 45 000, ať už kvůli hypotéce na bydlení nebo kvůli studentským úvěrům.

 

 

Být zadlužený je tak běžnou součástí jejich, ale bohužel i našich životů a některé stránky s oblečením se tak podle tohoto předpokladu rozhodly upravit způsob, kterým budou prodávat své zboží. Běžné platební brány, které ti v podstatě jen převedou peníze z karty na účet daného e-shopu, tak doplnili o služby jako Afterpay, Quadpay, Affirm nebo Klarna. Ty už jsou aktuálně dostupné u více než 100 000 prodejců po celém světě a svým zákazníkům nabízejí možnost rozložit si platbu za nakoupené zboží do splátkového kalendáře. 

 

Možnost platby na splátky nabízí svým zákazníkům ve Spojených Státech už i stránka KKW Beauty nebo platforma na reselling tenisek GOAT

Oblečenie na splátky: Nový fenomén internetových predajcov s módou

Nakup teď, zaplať později

Tento systém perfektně doplňuje životní styl mladé generace, která na jedné straně chce všechno a hned, ale přitom často nemá dostatek potřebných financí. Z dosud známých dat je tak nejpopulárnější volbou rozložení platby na 4 splátky, při kterých zákazník neplatí žádné úroky.


Nejpopulárnější službou, která aktuálně poskytuje na e-shopech podobné splátkové kalendáře, je Afterpay. Díky volbě „zaplať později“ tak u vybraných prodejců stouply počty objednávek o 20–50 % a zároveň se snižuje i počet zákazníků, kteří se svou objednávkou z košíku přešli až k pokladně, ale tam objednávku zrušili. Pro úspěšné objednání zboží ti totiž díky službě Afterpay stačí např. jen čtvrtina celkové sumy objednávky.

 

Oblečenie na splátky: Nový fenomén internetových predajcov s módou

Exekutor na krku

Podobné chování však s sebou nese i řadu rizik, které jsou zřejmé již na první pohled. Pětinu celkových zisků firmy Afterpay totiž tvoří pokuty, které může tato služba automaticky stáhnout z tvé karty při zpoždění splátky. Ze strany prodejců má systém taktéž několik úskalí, jako například samotný fakt, že na své peníze musí prodejce čekat několik měsíců, i když samotný produkt již dávno prodal.

 

V porovnání s běžnou platbou pomocí kreditní nebo debetní karty je Afterpay dvojnásobně dražší, což v praxi znamená, že prodejce musí při takové platbě zaplatit manipulační poplatek 4–6 % z celkové částky platby.

 

Oblečenie na splátky: Nový fenomén internetových predajcov s módou

Kdy se bude dát platit přes Afterpay i v Česku?

Ani vysoké poplatky však neodradily mnohé renomované firmy a značky, aby svým zákazníkům díky podobným službám umožnily nakupovat na splátkový kalendář. Mezi nejznámější tak již patří např. ASOS, Topshop, Forever 21, Nasty Gal, Urban OutfittersLevi's nebo Acne Studios

 

Australská společnost Afterpay vznikla v roce 2014 a v rámci Evropy se jí dá platit na splátky již ve Švédsku, Norsku, Finsku, Dánsku, Německu, Rakousku a Švýcarsku. Letos se snažila  expandovat i do Velké Británie, kde se ale musela vyrovnat s rivalitou konkurenčních firem. Kvůli tomu tak bude na tomto území pravděpodobně vystupovat pod jiným jménem. 

 

Oficiální datum zpřístupnění této služby na území Česka ještě není znám. To samé platí i v případě ostatních splátkových služeb, které zatím fungují výhradně na území Spojených států.

Zdroj: l2inc.comNáhledový obrázek: @ecowarriorprincess/Tublr Tagy: pozička, úver, na splatky, afterpay
Ohodnoť článek
4
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.