Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
11. srpna 2019 12:02
Čas čtení 0:00
Viktor Kniš

Taylor Swift, Ariana Grande i Miley Cyrus mají skoro polovinu falešných followerů na Instagramu, ještě hůře jsou na tom fotbalisté

TECH
Uložit Uložené

Problematika fejkových účtů trápí i domácí osobnosti, pravděpodobně žádný z nich však na tom není tak špatně jako zahraniční celebrity.

Audit ICMP ukázal, že i ty nejpopulárnější profily světa mají na Instagramu neuvěřitelné množství sledovatelů, za kterými nestojí reálné osoby. V rámci metodologie se zjišťovalo, zda nejsledovanější celebrity ze světa hudby, modelingu i sportu sledují účty, které již nebyly delší dobu aktivní, případně jich spravuje jeden člověk několik najednou.

V „TOP 15“ se umístily například Taylor Swift, Ariana Grande nebo Miley Cyrus, suverénně nejhůře jsou však na tom populární fotbalisté.

Žebříček vede Toni Kroos s 57 procenty falešných profilů a kromě Ellen DeGeneres se ještě v první pětce umístili Isco, Luka Modrić a Philippe Coutinho. Všichni přitom mají alespoň polovinu falešných nebo neaktivních sledovatelů. Do desítky se vešel i Neymar se 48 procenty.

Nejvíce fejkových sledovatelů v kategorii „showbyznys“

1. Ellen DeGeneres – 49 %
2. BTS – 47 %
3. Kourtney Kardashian – 46 %
4. Taylor Swift – 46 %
5. Ariana Grande – 46 %
6. Deepika Padukone – 45 %
7. Miley Cyrus – 45 %
8. Katy Perry – 44 %
9. Khloe Kardashian – 43 %
10. Priyanka Chopra – 43 %

Ve většině případů jde o desítky milionů účtů, které by mohl Instagram jednotlivým celebritám jednoduše odstranit, zatím však pravděpodobně neporušují žádná pravidla. Minimálně však zkreslují statistiky dosahů, protože v některých případech uvidí jeden člověk příspěvek několikrát z různých profilů.

Společnosti influencerům sice neplatí za lajky, přesto bychom sociální síť mohli považovat za relevantnější odraz reality, kdyby zodpovědněji bojovala proti falešným profilům. ICPM zveřejnila i kompletní Google tabulku, kde se dozvíš konkrétní čísla.

Domů
Sdílet
Diskuse