Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Středa 20. 11. 2019 svátek má Nikola, Nikol, Nikolas

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Móda - Oblečení
0
Richard Balog
17. srpen 2019, 11:30

Moncler: Ikonický výrobce nejen sportovního vybavení, jehož produkty nepodléhají času

Legenda, která si prožila vzestupy i pády a aktuálně patří mezi nejpopulárnější módní značky na trhu.

Richard Balog
17. srpen 2019, 11:30
Moncler: Ikonický výrobce nejen sportovního vybavení, jehož produkty nepodléhají času
Zdroj: Moncler
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Příběh značky, kterou v současnosti zná každý nezávisle na tom, zda sleduje módní dění, se začal psát v roce 1952 v obci Monestier-de-Clermont. Ráj zimních sportů na rozpětí regionu Rhône-Alps patřil mezi preferované destinace i u někdejšího horolezce Reného Ramillona, který po boku podnikatele Andreho Vincenta vytvořil dílo s názvem Moncler.

 

Společnost se zpočátku věnovala výrobě ochranných prvků pro horolezce, a to od spacáků až po stany s vnějším opláštěním, přičemž nutno podotknout, že kvalitou převyšovala i zavedenějších hráče na trhu.

 

Horolezec Lionel Terray v prošívané bundě a vybavení Moncler během expedice na Aljašce (rok 1964)

Prečo sú bundy a vybavenie Moncler tak obľúbené? Ide len o m

 

Čas pomalu plynul a uvedená dvojice rozšířila manufakturní výrobu také o prošívané, respektive péřové bundy. První kousky přitom byly „testovány“ na místních pracovnících, kteří je nosili jako ochranu před chladným počasím v menší horské továrně. Potenciál v daných kouscích objevil domácí milovník hor Lionel Terray a netrvalo dlouho, než došlo ke spolupráci a společné kolekci.

 

Dílo „Moncler pour Lionel Terray“ následně sestávalo z prošívaných bund, kombinéz, rukavic či spacáků nabízejících vysokou odolnost a ochranu i před těmi nejdrsnějšími klimatickými podmínkami. Samozřejmě, všechny nové produkty byly testovány na několika expedicích napříč světem a postupně se zdokonalovaly.

 

Důkazem vysoké kvality vybavení Moncler byl i výběr italské expedice směřující na 2. nejvyšší horu světa (K2) v roce 1954. V průběhu dalších let se francouzská značka stává neodmyslitelným partnerem většiny předních horolezců a začíná pomalým tempem pronikat na sjezdovky.

 

Francouzský národní tým lyžařů ve vybavení značky Moncler (rok 1966) 

Ponúkajú produkty Moncler výnimočnú kvalitu alebo ide len o dokonalý príklad šikovného marketingu?

  

Dalším „táborem“ na cestě k vrcholu byl rok 1968 a Zimní olympijské hry v Grenoble. Moncler se stává oficiální dodavatelem sportovního vybavení pro domácí lyžařský výběr a díky televizním přenosům po celém světě získává pozornost. V průběhu příštích 20 let se manufakturní výrobce mění na globální pojem, jehož kousky bylo možné vidět ve všech větších střediscích nejen v rámci Evropy.

 

 

Záběr z kampaně (80. léta) 

Ponúkajú produkty Moncler výnimočnú kvalitu alebo ide len o dokonalý príklad šikovného marketingu?

 

V 80. letech minulého století značka sjíždí z hor a získává status městské ikony, a to zejména díky originálním liniím jednotlivých bund, výrazným barevným provedením a lesklému efektu na povrchu.

 

Na pomyslném vrcholu oblíbenosti se drží dlouhá léta a svou zásluhu na tom má i na první pohled nenápadné propojení. Moncler je totiž v podstatě nepsanou uniformou pro „Paninaro“, což byly v podstatě dospívající dětí bohatých rodičů navštěvujících soukromé školy. Jejich označení vyplývá z názvu populárního podniku v Miláně, Il Panino, v němž trávili čas.

 

Styl jednotlivých členů míchal prvky evropské a americké módy, přičemž hlavní prim hrály především značky jako Timberland, Frankfurt, Stone Island, Armani či právě péřové bundy a vesty se štítkem Moncler. Italové uvedeným kombinacím velmi rychle podlehli a přijali je za vlastní, přičemž celé to přetrvávalo až do počátku 90. let.

 

Italská „zlatá mládež“ (80. léta) 

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času

 

NAČÍST CELÝ ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Podpoř tvorbu kvalitního obsahu
Roky tvoříme kvalitní autorské články, které nikde jinde nenajdeš. Pokud chceš více takových článků, předplať si REFRESHER+ a dostaneš další výhody.
CHCI PODPOŘIT

Jak se ale říká, nic netrvá věčně, a to platilo i o oblíbenosti a prodejích značky, jejíž logo zná téměř každý. Koncem 90. let se tehdejší vedení rozhodlo výrazně expandovat a vinou několika chybných rozhodnutí dostalo ikonického výrobce na pokraj bankrotu.

 

Pomocnou ruku společnosti podal Remo Ruffini a z pozice vedoucího představenstva začal dělat rázné kroky k záchraně, což se mu nakonec podařilo velmi brzy. Identitu Moncler definoval pro zcela novou generaci zákazníků a přitom neustále dohlížel na zachování hodnot.

 

Na začátku nového tisíciletí italský podnikatel prodává 2 oděvní značky a v roce 2003 zakládá Stefan Group, skrze kterou se začíná plně soustředit výhradně na Moncler. Remo vkládá všechny trumfy do nejznámějšího produktu, tedy péřové bundy.

 

Horolezci během expedice (70. léta)

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času

 

Moncler je zpět na vlně popularity, užívá si výsluní sportovní kultury a nový majitel a kreativní ředitel zároveň míří ještě výš, přímo na přehlídková mola.

 

V roce 2006 zakládá haute couture „Gamme Rouge“ a na pařížském týdnu módy prezentuje kolekci plnou ženské sofistikovanosti a elegance pod taktovkou návrhářky Alessandry Facchinetti. Známou Italku po 2 letech nahrazuje Giambattista Valli a na své pozici přetrvává až do roku 2017, kdy výše uvedená divize světu dává poslední kousky.

 

Stejný osud čekal také pánskou odnož s příznačným názvem „Gamme Bleu“, kterou měl na starosti známý americký designér Thom Browne. Ta v sobě skloubila eleganci a sportovního ducha, který k značce Moncler prostě patří.

  

Psal se rok 2010 a Moncler přichází na trh s něčím, co nám osobně imponuje. Na přehlídkovém mole v New Yorku si odbyly premiéru kolekce pro pány i dámy pod přívlastkem „Grenoble“, které hlásily návrat k dávným kořenům francouzské sportovní ikony.

 

Designéři si po delším časovém období berou příklad z kousků, které značku proslavily v začátcích a novým modelům dodávají moderní vzhled, přičemž nezapomínají na vzdání holdu pravému dědictví Moncler. I v současnosti jde o sublabel, díky kterému jeho nositelé zabodují stejně na svazích i v apres-ski baru.

 

 

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času

 

Rok 2016 představuje období, na které hlavně Remo Ruffini a celkově společnost Moncler Group musí vzpomínat jen v dobrém. Hlavní výrobní hala původem francouzského módního fenoménu byla díky zájmu veřejnosti rozšířena o 600 nových zaměstnanců a firma následně vůbec poprvé v historii překonává tržby v hodnotě představující 1 000 000 000 eur.

 

Jen těžko představitelná čísla z prodejů umožňují značce svobodu a italský podnikatel tak přichází s nápadem o další rozšíření obzorů. Zakládá divizi s příznačným názvem „Genius“, kterou v podstatě otevírá kapitolu určenou pro rozličné spolupráce.

 

Ke slovu se tak dostává celá řada špičkových návrhářů v čele s Hiroshim Fujiwarou (Fragment Design), Pierpaolem Picciolim (Valentino), Craigem Greenem či Francescem Ragazzim (Palm Angels) a jak uvidíš níže, někteří pořádně popustili uzdu fantazii.

  

Krátka ukázka modelů od bývalého člena týmu Moncler, který si plní sen o pouliční módě skrz Palm Angels (rok 2019)

  

Kreativní mozek a duše italského módního domu Valentino svým dílem pro Moncler dokazuje svou jedinečnost a vyzdvihuje ženskost skrz tvary, které mu poskytuje prošívání. 

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času

 

Součástí „rodiny“ Genius se stal také Matthew M. Williams, jehož techwear kousky se štítkem 1017 Alyx 9SM si zamilovali nejen mnozí američtí rapeři (rok 2019) 

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času

 

Závěrem jen dodáme, že značka Moncler sice svojí cenovou politikou není pro každého, ale kvalitou produktů a originalitou jí je v daném odvětví téměř nemožné konkurovat, na což přišlo již několik výrobců obdobné módy. V případě, že disponuješ velkým finančním obnosem, tak zřejmě nemáš nad čím dál uvažovat, avšak doporučujeme ti dávat si pozor na napodobeniny, kterých je nepočítaně.

 

Kousky z ikonickým vzhledem s lesklým efektem (podzim/zima 2019)

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času

 

V případě, že se o módní dění zajímáš i trochu blíž, tak určitě nezapomeň navštívit náš instagramový účet @refreshermarket, který ti poskytne vždy jen ty nejzajímavější a nejžhavější informace z módního světa. Děkujeme za podporu!

 

Zdroj: monclergroup.com, wmagazine.comFoto: Moncler, HBX, IPANáhledový obrázek: Moncler Tagy: Móda Refresher, Moncler (Grenoble)
Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
Ohodnoť článek
41
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.