Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Refresher Česko
Otevřít v aplikaci Refresher
Stáhnout
X
17. srpna 2019 11:30
Čas čtení 0:00
Richard Balog

Moncler: Ikonický výrobce nejen sportovního vybavení, jehož produkty nepodléhají času

Moncler: Ikonický výrobce nejen sportovního vybavení, jehož produkty nepodléhají času
Zdroj: Moncler
MÓDA
Uložit Uložené

Legenda, která si prožila vzestupy i pády a aktuálně patří mezi nejpopulárnější módní značky na trhu.

Příběh značky, kterou v současnosti zná každý nezávisle na tom, zda sleduje módní dění, se začal psát v roce 1952 v obci Monestier-de-Clermont. Ráj zimních sportů na rozpětí regionu Rhône-Alps patřil mezi preferované destinace i u někdejšího horolezce Reného Ramillona, který po boku podnikatele Andreho Vincenta vytvořil dílo s názvem Moncler.

Společnost se zpočátku věnovala výrobě ochranných prvků pro horolezce, a to od spacáků až po stany s vnějším opláštěním, přičemž nutno podotknout, že kvalitou převyšovala i zavedenějších hráče na trhu.

Horolezec Lionel Terray v prošívané bundě a vybavení Moncler během expedice na Aljašce (rok 1964)

Prečo sú bundy a vybavenie Moncler tak obľúbené? Ide len o m
Prečo sú bundy a vybavenie Moncler tak obľúbené? Ide len o m Zdroj: Moncler

Čas pomalu plynul a uvedená dvojice rozšířila manufakturní výrobu také o prošívané, respektive péřové bundy. První kousky přitom byly „testovány“ na místních pracovnících, kteří je nosili jako ochranu před chladným počasím v menší horské továrně. Potenciál v daných kouscích objevil domácí milovník hor Lionel Terray a netrvalo dlouho, než došlo ke spolupráci a společné kolekci.

Dílo „Moncler pour Lionel Terray“ následně sestávalo z prošívaných bund, kombinéz, rukavic či spacáků nabízejících vysokou odolnost a ochranu i před těmi nejdrsnějšími klimatickými podmínkami. Samozřejmě, všechny nové produkty byly testovány na několika expedicích napříč světem a postupně se zdokonalovaly.

Důkazem vysoké kvality vybavení Moncler byl i výběr italské expedice směřující na 2. nejvyšší horu světa (K2) v roce 1954. V průběhu dalších let se francouzská značka stává neodmyslitelným partnerem většiny předních horolezců a začíná pomalým tempem pronikat na sjezdovky.

Francouzský národní tým lyžařů ve vybavení značky Moncler (rok 1966) 

Ponúkajú produkty Moncler výnimočnú kvalitu alebo ide len o dokonalý príklad šikovného marketingu?
Ponúkajú produkty Moncler výnimočnú kvalitu alebo ide len o dokonalý príklad šikovného marketingu? Zdroj: Moncler

Dalším „táborem“ na cestě k vrcholu byl rok 1968 a Zimní olympijské hry v Grenoble. Moncler se stává oficiální dodavatelem sportovního vybavení pro domácí lyžařský výběr a díky televizním přenosům po celém světě získává pozornost. V průběhu příštích 20 let se manufakturní výrobce mění na globální pojem, jehož kousky bylo možné vidět ve všech větších střediscích nejen v rámci Evropy.

Doporučeno
Arsenal, PSG či Barcelona. Který tým se bude v sezóně 2019/2020 pyšnit nejkrásnějšími dresy? Arsenal, PSG či Barcelona. Který tým se bude v sezóně 2019/2020 pyšnit nejkrásnějšími dresy? 11. srpna 2019 11:15

Záběr z kampaně (80. léta) 

Ponúkajú produkty Moncler výnimočnú kvalitu alebo ide len o dokonalý príklad šikovného marketingu?
Ponúkajú produkty Moncler výnimočnú kvalitu alebo ide len o dokonalý príklad šikovného marketingu? Zdroj: Moncler

V 80. letech minulého století značka sjíždí z hor a získává status městské ikony, a to zejména díky originálním liniím jednotlivých bund, výrazným barevným provedením a lesklému efektu na povrchu.

Na pomyslném vrcholu oblíbenosti se drží dlouhá léta a svou zásluhu na tom má i na první pohled nenápadné propojení. Moncler je totiž v podstatě nepsanou uniformou pro „Paninaro“, což byly v podstatě dospívající dětí bohatých rodičů navštěvujících soukromé školy. Jejich označení vyplývá z názvu populárního podniku v Miláně, Il Panino, v němž trávili čas.

Styl jednotlivých členů míchal prvky evropské a americké módy, přičemž hlavní prim hrály především značky jako Timberland, Frankfurt, Stone Island, Armani či právě péřové bundy a vesty se štítkem Moncler. Italové uvedeným kombinacím velmi rychle podlehli a přijali je za vlastní, přičemž celé to přetrvávalo až do počátku 90. let.

Italská „zlatá mládež“ (80. léta) 

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času
Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času Zdroj: IPA
Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času
Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času Zdroj: IPA

Jak se ale říká, nic netrvá věčně, a to platilo i o oblíbenosti a prodejích značky, jejíž logo zná téměř každý. Koncem 90. let se tehdejší vedení rozhodlo výrazně expandovat a vinou několika chybných rozhodnutí dostalo ikonického výrobce na pokraj bankrotu.

Pomocnou ruku společnosti podal Remo Ruffini a z pozice vedoucího představenstva začal dělat rázné kroky k záchraně, což se mu nakonec podařilo velmi brzy. Identitu Moncler definoval pro zcela novou generaci zákazníků a přitom neustále dohlížel na zachování hodnot.

Na začátku nového tisíciletí italský podnikatel prodává 2 oděvní značky a v roce 2003 zakládá Stefan Group, skrze kterou se začíná plně soustředit výhradně na Moncler. Remo vkládá všechny trumfy do nejznámějšího produktu, tedy péřové bundy.

Horolezci během expedice (70. léta)

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času
Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času Zdroj: Moncler

Moncler je zpět na vlně popularity, užívá si výsluní sportovní kultury a nový majitel a kreativní ředitel zároveň míří ještě výš, přímo na přehlídková mola.

V roce 2006 zakládá haute couture „Gamme Rouge“ a na pařížském týdnu módy prezentuje kolekci plnou ženské sofistikovanosti a elegance pod taktovkou návrhářky Alessandry Facchinetti. Známou Italku po 2 letech nahrazuje Giambattista Valli a na své pozici přetrvává až do roku 2017, kdy výše uvedená divize světu dává poslední kousky.

Stejný osud čekal také pánskou odnož s příznačným názvem „Gamme Bleu“, kterou měl na starosti známý americký designér Thom Browne. Ta v sobě skloubila eleganci a sportovního ducha, který k značce Moncler prostě patří.

  

Psal se rok 2010 a Moncler přichází na trh s něčím, co nám osobně imponuje. Na přehlídkovém mole v New Yorku si odbyly premiéru kolekce pro pány i dámy pod přívlastkem „Grenoble“, které hlásily návrat k dávným kořenům francouzské sportovní ikony.

Designéři si po delším časovém období berou příklad z kousků, které značku proslavily v začátcích a novým modelům dodávají moderní vzhled, přičemž nezapomínají na vzdání holdu pravému dědictví Moncler. I v současnosti jde o sublabel, díky kterému jeho nositelé zabodují stejně na svazích i v apres-ski baru.

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času
Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času Zdroj: Moncler
Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času
Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času Zdroj: Moncler

Rok 2016 představuje období, na které hlavně Remo Ruffini a celkově společnost Moncler Group musí vzpomínat jen v dobrém. Hlavní výrobní hala původem francouzského módního fenoménu byla díky zájmu veřejnosti rozšířena o 600 nových zaměstnanců a firma následně vůbec poprvé v historii překonává tržby v hodnotě představující 1 000 000 000 eur.

Jen těžko představitelná čísla z prodejů umožňují značce svobodu a italský podnikatel tak přichází s nápadem o další rozšíření obzorů. Zakládá divizi s příznačným názvem „Genius“, kterou v podstatě otevírá kapitolu určenou pro rozličné spolupráce.

Ke slovu se tak dostává celá řada špičkových návrhářů v čele s Hiroshim Fujiwarou (Fragment Design), Pierpaolem Picciolim (Valentino), Craigem Greenem či Francescem Ragazzim (Palm Angels) a jak uvidíš níže, někteří pořádně popustili uzdu fantazii.

Krátka ukázka modelů od bývalého člena týmu Moncler, který si plní sen o pouliční módě skrz Palm Angels (rok 2019)

Kreativní mozek a duše italského módního domu Valentino svým dílem pro Moncler dokazuje svou jedinečnost a vyzdvihuje ženskost skrz tvary, které mu poskytuje prošívání. 

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času
Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času Zdroj: Moncler
Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času
Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času Zdroj: Moncler

Součástí „rodiny“ Genius se stal také Matthew M. Williams, jehož techwear kousky se štítkem 1017 Alyx 9SM si zamilovali nejen mnozí američtí rapeři (rok 2019) 

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času
Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času Zdroj: Moncler

Závěrem jen dodáme, že značka Moncler sice svojí cenovou politikou není pro každého, ale kvalitou produktů a originalitou jí je v daném odvětví téměř nemožné konkurovat, na což přišlo již několik výrobců obdobné módy. V případě, že disponuješ velkým finančním obnosem, tak zřejmě nemáš nad čím dál uvažovat, avšak doporučujeme ti dávat si pozor na napodobeniny, kterých je nepočítaně.

Kousky z ikonickým vzhledem s lesklým efektem (podzim/zima 2019)

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času
Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času Zdroj: HBX
Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času
Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času Zdroj: HBX

V případě, že se o módní dění zajímáš i trochu blíž, tak určitě nezapomeň navštívit náš instagramový účet @refreshermarket, který ti poskytne vždy jen ty nejzajímavější a nejžhavější informace z módního světa. Děkujeme za podporu!

Domů
Sdílet
Diskuse