Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
17. srpna 2019 11:30
Čas čtení 0:00
Richard Balog

Moncler: Ikonický výrobce nejen sportovního vybavení, jehož produkty nepodléhají času

Moncler: Ikonický výrobce nejen sportovního vybavení, jehož produkty nepodléhají času
Zdroj: Moncler
MÓDA
Uložit Uložené

Legenda, která si prožila vzestupy i pády a aktuálně patří mezi nejpopulárnější módní značky na trhu.

Příběh značky, kterou v současnosti zná každý nezávisle na tom, zda sleduje módní dění, se začal psát v roce 1952 v obci Monestier-de-Clermont. Ráj zimních sportů na rozpětí regionu Rhône-Alps patřil mezi preferované destinace i u někdejšího horolezce Reného Ramillona, který po boku podnikatele Andreho Vincenta vytvořil dílo s názvem Moncler.

Společnost se zpočátku věnovala výrobě ochranných prvků pro horolezce, a to od spacáků až po stany s vnějším opláštěním, přičemž nutno podotknout, že kvalitou převyšovala i zavedenějších hráče na trhu.

Horolezec Lionel Terray v prošívané bundě a vybavení Moncler během expedice na Aljašce (rok 1964)

Prečo sú bundy a vybavenie Moncler tak obľúbené? Ide len o m
Prečo sú bundy a vybavenie Moncler tak obľúbené? Ide len o m Zdroj: Moncler

Čas pomalu plynul a uvedená dvojice rozšířila manufakturní výrobu také o prošívané, respektive péřové bundy. První kousky přitom byly „testovány“ na místních pracovnících, kteří je nosili jako ochranu před chladným počasím v menší horské továrně. Potenciál v daných kouscích objevil domácí milovník hor Lionel Terray a netrvalo dlouho, než došlo ke spolupráci a společné kolekci.

Dílo „Moncler pour Lionel Terray“ následně sestávalo z prošívaných bund, kombinéz, rukavic či spacáků nabízejících vysokou odolnost a ochranu i před těmi nejdrsnějšími klimatickými podmínkami. Samozřejmě, všechny nové produkty byly testovány na několika expedicích napříč světem a postupně se zdokonalovaly.

Důkazem vysoké kvality vybavení Moncler byl i výběr italské expedice směřující na 2. nejvyšší horu světa (K2) v roce 1954. V průběhu dalších let se francouzská značka stává neodmyslitelným partnerem většiny předních horolezců a začíná pomalým tempem pronikat na sjezdovky.

Francouzský národní tým lyžařů ve vybavení značky Moncler (rok 1966) 

Ponúkajú produkty Moncler výnimočnú kvalitu alebo ide len o dokonalý príklad šikovného marketingu?
Ponúkajú produkty Moncler výnimočnú kvalitu alebo ide len o dokonalý príklad šikovného marketingu? Zdroj: Moncler

Dalším „táborem“ na cestě k vrcholu byl rok 1968 a Zimní olympijské hry v Grenoble. Moncler se stává oficiální dodavatelem sportovního vybavení pro domácí lyžařský výběr a díky televizním přenosům po celém světě získává pozornost. V průběhu příštích 20 let se manufakturní výrobce mění na globální pojem, jehož kousky bylo možné vidět ve všech větších střediscích nejen v rámci Evropy.

Doporučeno
Arsenal, PSG či Barcelona. Který tým se bude v sezóně 2019/2020 pyšnit nejkrásnějšími dresy? Arsenal, PSG či Barcelona. Který tým se bude v sezóně 2019/2020 pyšnit nejkrásnějšími dresy? 11. srpna 2019 11:15

Záběr z kampaně (80. léta) 

Ponúkajú produkty Moncler výnimočnú kvalitu alebo ide len o dokonalý príklad šikovného marketingu?
Ponúkajú produkty Moncler výnimočnú kvalitu alebo ide len o dokonalý príklad šikovného marketingu? Zdroj: Moncler

V 80. letech minulého století značka sjíždí z hor a získává status městské ikony, a to zejména díky originálním liniím jednotlivých bund, výrazným barevným provedením a lesklému efektu na povrchu.

Na pomyslném vrcholu oblíbenosti se drží dlouhá léta a svou zásluhu na tom má i na první pohled nenápadné propojení. Moncler je totiž v podstatě nepsanou uniformou pro „Paninaro“, což byly v podstatě dospívající dětí bohatých rodičů navštěvujících soukromé školy. Jejich označení vyplývá z názvu populárního podniku v Miláně, Il Panino, v němž trávili čas.

Styl jednotlivých členů míchal prvky evropské a americké módy, přičemž hlavní prim hrály především značky jako Timberland, Frankfurt, Stone Island, Armani či právě péřové bundy a vesty se štítkem Moncler. Italové uvedeným kombinacím velmi rychle podlehli a přijali je za vlastní, přičemž celé to přetrvávalo až do počátku 90. let.

Italská „zlatá mládež“ (80. léta) 

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času
Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času Zdroj: IPA
Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času
Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času Zdroj: IPA
Domů
Sdílet
Diskuse