Německý sportovní gigant čelí opět dalšímu konfliktu.
Německá společnost adidas, která je dobře známá vytrvalým bojem o své ikonické tři proužky, aktuálně čelí dalšímu konfliktu. Tentokrát kvůli zaregistrování ochranné známky na podobný pruhový design značkou J.Crew. Firma proto podala námitky na příslušné úřady.
Jak informuje Fashion Law, adidas žádá federální ochranu na používání designu v rámci svého oblečení, doplňků či sportovního příslušenství. Newyorský gigant podal žádost o trademark na vlastní design, ale adidas se domnívá, že by potenciální uznání ochranné známky pro J.Crew znamenalo poškození pověsti a kvality jejich značky.
J.Crew se však ohrazuje tím, že podobný design používá již od roku 1952. Olej do ohně navíc značka ještě přilila tím, že se rozhodla v rámci jedné z kampaní zavést Národní den proužků ve snaze zvýšit prodej jejich oblečení.
Německý gigant přitom se zmiňovaným trademarkem bojuje již nějakou dobu. V roce 2014 se snažil obrazovou ochrannou známku zapsat na Úřadu Evropské unie pro duševní vlastnictví (EUIPO). Ta sestávala ze tří černých paralelních a stejně vzdálených pruhů totožné šířky na bílém pozadí.
Dva roky nato však úřad na návrh belgické společnosti Shoe Branding Europe zápis ochranné značky definitivně zamítl s odvoláním na to, že značka adidas dostatečně neprokázala, že známka získala v celé unii rozlišovací způsobilost užíváním.
Německý sportovní gigant podal také žalobu na Úřad pro ochranné známky a odvolací úřady amerického patentového úřadu. Toto však není první soudní spor, který adidas vede proti jiným společnostem. V minulosti si firma stěžovala na převzetí jejich loga i značkami jako Tesla, Marc Jacobs či Skechers.