Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Středa 13. 11. 2019 svátek má Tibor

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Tech - Auta
4
Matej Krajčovič
19. září 2019, 9:27

Tesla prý porazila Porsche Taycan na Nürburgringu, Musk zatím raději mlčí. Toto je důvod

Tesla Model S byl sice rychlejší, ale měl poměrně daleko od sériové podoby.

Matej Krajčovič
19. září 2019, 9:27
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
4
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Elon Musk se krátce po představení nového Porsche Taycan chvástal, že jeho Tesla Model S bez problémů porazí čas 7 minut a 42 sekund, který Stuttgartský elektromobil zajel na legendárním okruhu Nürburgring.

 

 

Jako řidič pro tento pokus se přes Twitter hlásil i šampion Formule 1 z roku 2016 Nico Rosberg.

 

Clean Technica informuje, že k ostrému kolu v bájném „Zeleném pekle“, jak se 20,81kilometrové trati v Německu přezdívá, už skutečně přišlo. Potvrzovat to mají zprávy novináře z deníku Auto Moto und Sport

 

Ten stál u trati s klasickými stopkami a z ruky změřil čas 7 minut 23 sekund. Elon Musk a jeho ego však ještě jásat nemohou, redaktor totiž hlásí několik nemilých poznatků.

 

 

Porsche Taycan svůj čas stanovilo v plně sériové podobě, v jaké si novinku teoreticky můžeš koupit i ty rovnou u jednoho z oficiálních dealerů. Car and Driver navíc cituje člověka z Porsche, podle kterého má značka v záloze ještě ostřejší model Taycan Turbo S s 80 koňmi výkonu navíc.

 

 

Fotografové oproti tomu Teslu zachytili na závodních pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2 R, které jsou díky minimálnímu vzoru prakticky nepoužitelné za deště v běžném provozu. 

 

Na záběrech je vidět také výrazně snížený podvozek Modelu S a přídavné zadní křídlo, které věru auta z konfigurátoru na stránkách Tesla.com také nemají.

 

 

Výrobce gum Michelin tvrdí, že závodní směs přinese přibližně půl sekundy na kilometr tratě (tedy celkem 10 sekund). Přičti si k tomu větší přítlak díky křídlu, lepší jízdní vlastnosti díky podvozku a také unikátní Plaid nastavení výkonu, které má být ještě dále než bájný Ludicrous mód

 

I to je zřejmě důvod, proč jsme zatím neviděli žádné oficiální potvrzení dosaženého času či dokonce video. Automobiloví nadšenci by se totiž Muskovi s takovýmto srovnáváním se oproti Porsche zřejmě vysmáli.

 

 

Na tyto informace již na Twitteru reagoval i samotný Elon Musk. Naznačil, že nyní šlo na Nürburgringu jen o testování a přípravy. Později by prý Taycan měl porazit i opravdu sériový Model S, ale vybavený právě speciálním režimem Plaid. Ten ale Tesla začne prodávat až v říjnu nebo listopadu 2019.

 

Mimochodem, Nico Rosberg za volantem Tesly podle všeho nebyl a vymazal už i svůj nadšený Tweet. Car Advide správně připomíná, že německý pilot je sice pořádně rychlý, s náročným Nurburgringem ale mnoho zkušeností nemá a téměř jistě mu chybí i speciální licence pro tuto trať. Za volantem podle spekulací seděl spíše německý expert Thomas Mutsch.

Ohodnoť článek
16
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Nejčtenější