Tesla Model S byl sice rychlejší, ale měl poměrně daleko od sériové podoby.
Elon Musk se krátce po představení nového Porsche Taycan chvástal, že jeho Tesla Model S bez problémů porazí čas 7 minut a 42 sekund, který Stuttgartský elektromobil zajel na legendárním okruhu Nürburgring.
Model S on Nürburgring next week
— Elon Musk (@elonmusk) September 5, 2019
Jako řidič pro tento pokus se přes Twitter hlásil i šampion Formule 1 z roku 2016 Nico Rosberg.
Clean Technica informuje, že k ostrému kolu v bájném „Zeleném pekle“, jak se 20,81kilometrové trati v Německu přezdívá, už skutečně přišlo. Potvrzovat to mají zprávy novináře z deníku Auto Moto und Sport.
Ten stál u trati s klasickými stopkami a z ruky změřil čas 7 minut 23 sekund. Elon Musk a jeho ego však ještě jásat nemohou, redaktor totiž hlásí několik nemilých poznatků.
Oh, gee, surprise, Tesla's planning to cheat to try and set a lap time at the Nurburgring. Cool, cool. pic.twitter.com/CSyIDf1ih9
— Brian Gluckman (@bgluckman) September 10, 2019
Porsche Taycan svůj čas stanovilo v plně sériové podobě, v jaké si novinku teoreticky můžeš koupit i ty rovnou u jednoho z oficiálních dealerů. Car and Driver navíc cituje člověka z Porsche, podle kterého má značka v záloze ještě ostřejší model Taycan Turbo S s 80 koňmi výkonu navíc.

Fotografové oproti tomu Teslu zachytili na závodních pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2 R, které jsou díky minimálnímu vzoru prakticky nepoužitelné za deště v běžném provozu.
Na záběrech je vidět také výrazně snížený podvozek Modelu S a přídavné zadní křídlo, které věru auta z konfigurátoru na stránkách Tesla.com také nemají.
1/2...Has @elonmusk cracked the formula? @Tesla is back at the Nurburgring! This time it's in a new car – check out that extra cooling! Our photographer said the red car has been replaced with this blue car, which has similar mods (carbon brakes, rear wing and semi-slicks)... pic.twitter.com/N2qHX77WNS
— Paul Maric (@PaulMaric) September 17, 2019
Výrobce gum Michelin tvrdí, že závodní směs přinese přibližně půl sekundy na kilometr tratě (tedy celkem 10 sekund). Přičti si k tomu větší přítlak díky křídlu, lepší jízdní vlastnosti díky podvozku a také unikátní Plaid nastavení výkonu, které má být ještě dále než bájný Ludicrous mód.
I to je zřejmě důvod, proč jsme zatím neviděli žádné oficiální potvrzení dosaženého času či dokonce video. Automobiloví nadšenci by se totiž Muskovi s takovýmto srovnáváním se oproti Porsche zřejmě vysmáli.
It’s a start. We expect these track times to be beaten by the actual production 7 seat Model S Plaid variant that goes into production around Oct/Nov next year.
— Elon Musk (@elonmusk) September 17, 2019
Na tyto informace již na Twitteru reagoval i samotný Elon Musk. Naznačil, že nyní šlo na Nürburgringu jen o testování a přípravy. Později by prý Taycan měl porazit i opravdu sériový Model S, ale vybavený právě speciálním režimem Plaid. Ten ale Tesla začne prodávat až v říjnu nebo listopadu 2019.
Mimochodem, Nico Rosberg za volantem Tesly podle všeho nebyl a vymazal už i svůj nadšený Tweet. Car Advide správně připomíná, že německý pilot je sice pořádně rychlý, s náročným Nurburgringem ale mnoho zkušeností nemá a téměř jistě mu chybí i speciální licence pro tuto trať. Za volantem podle spekulací seděl spíše německý expert Thomas Mutsch.