Podezřelý řidič nakonec ujel, pokračování v honičce totiž bylo příliš nebezpečné.
Policie v kalifornském Fremontu používá jako služební vozidlo Teslu Model S, informuje The Mercury News. Motivací je zřejmě ochrana životního prostředí a snížení nákladů za benzín.
Elektromobily ale stále mají své limity, jak se tento týden přesvědčil policejní důstojník Jesse Hartman. V Tesle začal pronásledovat podezřelé vozidlo, brzy však musel do vysílačky zahlásit, že mu v bateriích zbývá jen necelých 10 kilometrů dojezdu.
Během honičky v rychlostech blížících se k 200 km/h, samozřejmě, energie z jakéhokoliv eletromobilu mizí ještě mnohem rychleji, než při běžné jízdě.
Hartman proto musel požádat kolegy, aby se ve stíhací sestavě přeskupili. Honička nakonec trvala jen osm minut, podezřelý totiž dorazil do hustšího provozu a namísto pokusů o nebezpečné manévry či dokonce střelby na vozidlo, se raději policie stáhla.
Zatímco se kolegové ve spalovacích vozidlech pohodlně vrátili zpět do města, Hartman v Tesle Model S musel namísto plnění dalších povinností hledat nabíjecí stanici v San Jose.
Noviny dále odhalily, že Tesla z neznámých důvodů nebyla nabitá, méně energie tedy měla už ráno. Mluvčí fremontské policie však důvody neupřesnila. Podezřelé auto nakonec policie našla, řidič se v něm však už nenacházel.
Zmíněný Model S ve službách policie byl vyroben už v roce 2014 a Fremont za něj zaplatil 61 tisíc dolarů, přičemž rok trvala pouze montáž vysílaček a nezbytné výbavy.
Policie má vozidlo hlavně na testování v rámci pilotního programu, kdy analyzuje, zda se jí elektromobily vůbec vyplatí nebo ne. Použitý Model S prý stál o 20 tisíc dolarů více než jeden zbrusu nový Ford Explorer, který nakonec honičku převzal.
Náklady se však mají vrátit na ušetřených penězích za palivo. Tesle prý na konci běžné služby v bateriích zbývá ještě 40 až 50 % energie.