Legendární pražský klub Roxy byl nucen udělat zásadní výjimku a své 27. narozeniny oslavil v několikanásobně větším Fóru Karlín.
Když ikonický pražský klub Roxy oznámil, že se do jeho prostor vrací britská legenda grime scény, věděli jsme, že nás čeká boj o lístky. Přece jen, prostory na Dlouhé ulici dokáží v komfortu pojmout jen necelých tisíc návštěvníků a Skepta je dnes interpret světových rozměrů. I proto po vyprodání za několik minut udělali organizátoři nelehké, ale pro fanoušky důležité rozhodnutí – své 27. narozeniny oslavili mimo Roxy.
Fórum Karlín je skoro čtyřnásobně větší prostor, který se rovněž velmi pohodlně pár dní před show vyprodal. Aby toho nebylo málo, dočkali jsme se i atraktivního předskokana AJ Traceyho, který navíc tentokrát opravdu přišel. Ještě stále však podle našich informací nedošlo k finančnímu vypořádání s NobodyListenovým Addictem, kde vystoupení nedávno zrušil.
Přečti si v krátkosti naše pocity a vychutnej si fotografie od Filipa Poreby.

Hodně zábavy za adekvátní peníze
Když však zapomeneme na byznysovou stránku věci, fans se v rámci jednoho večera dočkali nálože britského zvuku, jaký se jen tak nevidí. Traceyho 60 minut na pódiu bylo velmi intenzivních a my jsme vlastně ani neměli pocit, že posloucháme předskokana. Vlastně ano, v té době byly ještě fronty na drinky dlouhé.
Skepta doručil do Prahy všechno, co jsme očekávali a co se od interpreta jeho kalibru patří. Bylo zřetelné, že si prezentaci nových skladeb z aktuálního projektu Ignorance Is Bliss užil i on sám a zároveň ocenil, jakou podporu si pro něj připravili fanoušci v Česku. Dočkali jsme se nejen nových skladeb, na které jsme byli zvědaví pochopitelně nejvíce, ale i starších hitů, které pokaždé nadchly diváky.
Alobalové pozlátko
V případě nejlepších hudebníků na světě je v současnosti neodmyslitelnou součástí show i vizuální stránka. Stage design v případě Skeptova turné vsadil na hru se světly, jejich úkolem však v tomto případě bylo v první řadě dodat na důvěryhodnosti alobalového povrchu, který přerušila jen LED obrazovka uprostřed.
Právě tu využili tvůrci na reflektování změn v atmosféře jednotlivých skladeb a obecně se jim podařilo naplnit záměr, aby nás na hodinu vzali do úplně jiného světa. Nechyběly ani vizuály korespondující s termo efektem samotného alba.
Místy nebezpečné
Samozřejmostí byly obrovské mosh pity – kruh v davu byl v některých momentech větší než šířka pódia. Ti nejodvážnější běhali do kruhu, naráželi do sebe a tvořili atmosféru, jaká se na show tohoto kalibru patří.
Místy jsme si však nebyli jisti, zda je v pořádku, když lidé ze zadních řad házejí na ty vepředu plastové kelímky od piva. Ve výsledku však není vyloučeno, že jejich dopad adresáti v návalu zábavy ani nezaregistrovali. Létalo i oblečení a z příspěvků na facebookové události soudíme, že také osobní věci, které dnes majitelé postrádají.