Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
17. prosince 2019 v 11:02
Čas čtení 0:00
Antonín Havlík

Architekti odhalili novou podobu pražské vlakové stanice. Pyšní se surovým betonem a modrým podsvětlením

KULTURA ČESKO
Uložit Uložené

Nová podoba stanice by měla přinést moderní a unikátní design.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) ve své tiskové zprávě odhalila návrh budoucí podoby železniční stanice Praha-Veleslavín. Dopravní uzel na své důležitosti nabyl stanicí metra Nádraží Veleslavín, kterou otevřeli v dubnu 2015. Návrh zvítězil u mezinárodní poroty architektonické soutěže. Dopravní cesty o tom informovaly ve své tiskové zprávě.

Nový návrh odhalily v souvislosti s přípravou a zpracováním projektu Modernizace a novostavba trati Praha-Veleslavín, která bude pokračovat na Letiště Václava Havla. Autoři tohoto architektonického návrhu jsou Dalibor Hlaváček a Zuzana Kučerová z pražského studia idhea architekti. Do soutěže bylo přihlášeno 22 autorských návrhů.

Architekti odhalili novou podobu pražské vlakové stanice. Pyšní se surovým betonem a modrým podsvětlením
Zdroj: SŽDC
Doporučeno
Stavba metra D schválena. Z Pankráce do Písnice si zajedeš prý už za 8 let Stavba metra D schválena. Z Pankráce do Písnice si zajedeš prý už za 8 let 21. května 2019 v 16:09

Z nového ekologického Veleslavína až na letiště

Svým konceptem, který snoubí dynamické tvary, se inspirovali v rychlosti vlakové dopravy. Chtěli zajistit logickou a jednoduchou provázanost nádraží s pěší, cyklistickou, veřejnou hromadnou a automobilovou dopravou. Má úplně proměnit ráz oblasti, ve které stojí. Prvky z vítězného návrhu mají navíc použít jako jednotící design v dalších stanicích a zastávkách trati Praha – Kladno.

„Nádraží Praha-Veleslavín chápeme nejen jako důležitý přestupní uzel, ale díky napojení na letiště i jako bránu do hlavního města, zároveň je přirozeným těžištěm celé čtvrti. Budovu nádraží jsme proto navrhli jako jasně rozpoznatelný orientační bod, její okolí jako nové místní centrum s piazzettou,“ řekl jeden z architektů Dalibor Hlaváček.

Prostor budovy má být v prvé řadě přehledný. Cestující by měl přirozeně navigovat, je navíc ekologický. „Střecha nádraží je navržena jako velká travnatá pobytová plocha protnutá pěšími a cyklistickými trasami,“ popsal. Budova má být navržena tak, že má přirozeně zadržovat vodu, a vytvářet prostředí pro rozmanité ekosystémy.

Využito přitom má být vzrostlých stromů, zelených střech, popínavých rostlin, přirozených průsaků, akumulace a znovuvyužití dešťové vody.

Domů
Sdílet
Diskuse