Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pátek 4. 12. 2020 svátek má Barbora, Barbara

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Sport - Zahraničí
9
Peter Hlavička
3. únor 2020, 7:56
Čas čtení: 4:11
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Proč nedostanou Shakira ani Jennifer Lopez zaplaceno za Super Bowl 2020 a co se dělo během poločasové show?

Hlavním tématem se stala latinsko-americká kultura a na pódium se tak dostaly dvě hvězdy z přelomu tisíciletí, Shakira a Jennifer Lopez.

Peter Hlavička
3. únor 2020, 7:56
Čas čtení: 4:11
Proč nedostanou Shakira ani Jennifer Lopez zaplaceno za Super Bowl 2020 a co se dělo během poločasové show?
Zdroj: @fuzyjoe/Instagram
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
9
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Pro mnohé Čechy je šílenství kolem Super Bowlu nepochopitelné, ale finále NFL sledovalo v posledních letech zhruba 150 milionů diváků po celém světě. Jedinou sportovní událostí, která přiláká více lidí, jsou jen olympijské hry a i když nerozumíš pravidlům amerického fotbalu a je ti jedno, kdo si domů odnesl titul (Kansas City Chiefs), vedle televizních reklam, za které platí firmy miliony dolarů, bývá zajímavé sledovat alespoň tzv. Halftime Show, tedy vystoupení známých interpretů během poločasové přestávky.

 

V tomto článku se dozvíš:
  • Jak probíhala poločase show na Super Bowlu 2020
  • Kolik milionů stál třicetisekundový reklamní spot
  • Proč nedostanou hvězdy střednědobých programů zaplaceno
  • Co se stane s tričky a kšiltovkami týmu, který nevyhrál

 

Vstupenky stály od 125 000 až po 700 000 Kč

Na rozdíl od NBA nebo NHL se poslední zápas sezóny v NFL nehraje na stadionu jednoho z finalistů. Města, která by chtěla být pořadateli této akce, se mohou zapojit do výběrového řízení i několik let dopředu. Na stadionu Hard Rock v Miami se tak hrál Super Bowl už šestkrát zejména kvůli počasí a faktu, že v únoru tam téměř nikdy neprší. Od posledního finálového zápasu z roku 2010 ale prošel stadion rekonstrukcí, a tím pádem dostal přednost před ostatními uchazeči.

 

Výhľad divákov so vstupenkami za 5 000 €
Výhľad divákov so vstupenkami za 5 000 € Zdroj: @offcampus.condos/Instagram

 

Samotný stadion dokáže usadit zhruba 65 000 diváků, a i když Super Bowl je tím nejprestižnějším utkáním roku, pár hodin před začátkem akce bylo k prodeji stále dostupných pár desítek lístků. Kromě běžných míst k sezení za v přepočtu zhruba 125 tisíc korun měli přitom diváci na výběr i z prémiových sedadel „72 Club“, která stála i 700 tisíc a kromě kožených křesel, extra prostoru na nohy a vlastní obrazovky k nim příslušelo all-inclusive jídlo a nápoje, obsluha a vlastní bar, ve kterém jsi mohl trávit čas během přestávek.

 

Výhľad zo sedadiel v sekcii Club 72 za 28 000 €.
Výhľad zo sedadiel v sekcii Club 72 za 28 000 €. Zdroj: www.miamidolphins.com

 

Poločasová show pod taktovkou Jay Zho

Za výběr interpretů a samotnou poločasovou show bývala NFL v posledních letech kritizována. Milionový koncert totiž neměl žádný hlubší smysl a pro rok 2020 se tak liga rozhodla pověřit úkolem stratéga hip hopovou legendu a jednoho z nejúspěšnějších afroamerických podnikatelů, Jay Zho

 

Ten se tak jako první postaral o to, že v průběhu příštích deseti let investuje NFL 100 milionů dolarů na podporu lidských práv. Celý Super Bowl byl věnován zejména latinsko-americké komunitě, která má v Miami hojné zastoupení, a otázkám uprchlictví nebo rasové diskriminace. Za hlavní hvězdy poločasové show zvolili Shakiru a Jennifer Lopez, které sice dávno nejsou těmi nejžhavějšími zpěvačkami, ale během své kariéry přispěly velkou měrou k popularizaci latinsko-americké kultury.

 

NAČÍST ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Předplať si REFRESHER+ a získej další výhody

Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1468 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.

VÍCE O PŘEDPLATNÉM
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Už od 55.00 Kč měsíčně
S REFRESHER+ můžeš získat tyto benefity
VÍCE
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by NYCReggaeton™✪ (@nycreggaeton) on

Shakira ani Jennifer Lopez nedostanou zaplaceno

Ne že by jejich výkony nestály za nic, ale tak to prostě chodí. Obě hvězdy stihly během necelých 15 minut odzpívat průřez svou hudební kariérou. Potřebovali k tomu přes 150 tanečníků, hosty jako Bad Bunny a J Baldvin nebo kompars 600 diváků, kteří údajně dostali zaplaceno za to, aby skandovali pod pódiem a „vypadalo to jako opravdový koncert“.

 

 

Podle odhadu z uplynulých let by měl celkový rozpočet na letošní Super Bowl bez problému překročit 10 milionů dolarů, ale to, že hlavní hvězdy poločasové show nedostanou zaplaceno, je běžnou praxí. Jak již bylo zmíněno v úvodu, jejich vystoupení totiž uvidí cca 150 milionů diváků, psát se o nich bude v médiích po celém světě (i na RERFRESHERu) a růst budou pochopitelně i jejich čísla na záznamových platformách.

 

15 minút srandy za milióny dolárov. Taká bola polčasová šou Super Bowl 2020
Zdroj: @beautychaoticofficial/Instagram

 

Když zpíval na Super Bowle 2018 Justin Timberlake, jeho prodeje narostly v ten den o 543 % a o týden později se dostalo jeho album Man of the Woods na první příčku v americkém žebříčku Billboard 2OO. Rekordmankou posledních let je však Lady Gaga, které po poločasové show z roku 2017 narostly prodeje o více než 1000 %.

 

 

Shakira tak spolu s J Lo stihla do patnáctiminutového vystoupení natlačit 13 legendárních hitů, mezi nimiž nechyběly ani písničky jako Whenever, Wherever, Hips Don’t Lie, On the Floor, Jenny from the Block či Waka Waka. Internet pochopitelně nejvíce zaujala 11letá dcera Jennifer Lopez, Emme, která si s mámou zazpívala refrén songu Let’s Get Loud. Z několikavteřinového záběru na Shakiru, která do kamery vyplazovala jazyk, se mimochodem okamžitě stalo meme.

 

Reklamy za miliony

Vysílání Super Bowlu si mezi sebou střídá trojice televizních stanic Fox, NBC a CBS. Letos tak padla volba na Fox, který již v listopadu 2019 ohlásil, že vyprodal veškerý reklamní prostor během zápasu. V každé čtvrtině zápasu se tak vysílaly 4 reklamní přestávky a třicetisekundový spot stál vybrané firmy více než 5,6 milionů dolarů (v přepočtu více než 130 milionů korun). 

 

Kromě tradičně vtipných nebo filmově laděných spotů, ve kterých si zahrály různé hvězdy amerického showbyznysu, si ale na svou předvolební kampaň opatřil třicet sekund prostoru i Donald Trump. Stanice Fox ale musela vyhovět stížnostem inzerentů, kteří nechtěli, aby se jejich reklama vysílala před nebo po Trumpovi, a v tomto prostoru tak byly nakonec jen klasické spoty stanice Fox.

 

 

Co se stane s merchem poražených?

S úderem poslední sekundy zápasu přišly pochopitelně obrovské ovace, vzduchem začaly létat konfety, na hřiště najeli redaktoři s mikrofony a kameramani, ale mnohým divákům rok co rok unikne malý detail. Poté, co hráči výherního týmu shodí své helmy, dostanou na hlavy kšiltovky s nápisem „Kansas City Chiefs Vítěz Super Bowlu 2020“. O výsledku zápasu se přitom často bojuje až do poslední sekundy ale mistrovské kšiltovky a trička jsou připraveny okamžitě. Nikoho tak určitě překvapeni, že na akci, jejíž organizace stála více než 10 milionů dolarů měla NFL připraveny 2 sady merchandisingu.

 

15 minút srandy za milióny dolárov. Taká bola polčasová šou Super Bowl 2020
Zdroj: @sportsxavi/Instagram

 

V minulosti dostávala produkty s názvem týmu, který prohrál, nezisková organizace World Vision a následně jimi odívala lidi v nouzi ze zemí jako Mongolsko, Uganda, Rumunsko, Rwanda nebo Mali. Posledních šest let ji nahrazuje podobná neziskovka jménem Good360. Ta dostane každý rok od NFL seznam zemí, do kterých může toto zboží vyvézt v případě zemětřesení, záplav, výbuchů sopek nebo jiných živelných pohrom, ale musí zajistit, že zboží se nedostane zpět do USA. Za pár týdnů tak budou někde po světě chodit lidé s tričkem které hlásá, že Super Bowl 2020 vyhrál tým San Francisco 49ers.

 

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: cnn.com, cnbc.comNáhledový obrázek: @ibile.network/Instagram Tagy: halftimeshow, Super Bowl 2020
Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
Ohodnoť článek
16
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.