Hlavním tématem se stala latinsko-americká kultura a na pódium se tak dostaly dvě hvězdy z přelomu tisíciletí, Shakira a Jennifer Lopez.
Pro mnohé Čechy je šílenství kolem Super Bowlu nepochopitelné, ale finále NFL sledovalo v posledních letech zhruba 150 milionů diváků po celém světě. Jedinou sportovní událostí, která přiláká více lidí, jsou jen olympijské hry a i když nerozumíš pravidlům amerického fotbalu a je ti jedno, kdo si domů odnesl titul (Kansas City Chiefs), vedle televizních reklam, za které platí firmy miliony dolarů, bývá zajímavé sledovat alespoň tzv. Halftime Show, tedy vystoupení známých interpretů během poločasové přestávky.
- Jak probíhala poločase show na Super Bowlu 2020
- Kolik milionů stál třicetisekundový reklamní spot
- Proč nedostanou hvězdy střednědobých programů zaplaceno
- Co se stane s tričky a kšiltovkami týmu, který nevyhrál
Vstupenky stály od 125 000 až po 700 000 Kč
Na rozdíl od NBA nebo NHL se poslední zápas sezóny v NFL nehraje na stadionu jednoho z finalistů. Města, která by chtěla být pořadateli této akce, se mohou zapojit do výběrového řízení i několik let dopředu. Na stadionu Hard Rock v Miami se tak hrál Super Bowl už šestkrát zejména kvůli počasí a faktu, že v únoru tam téměř nikdy neprší. Od posledního finálového zápasu z roku 2010 ale prošel stadion rekonstrukcí, a tím pádem dostal přednost před ostatními uchazeči.
Samotný stadion dokáže usadit zhruba 65 000 diváků, a i když Super Bowl je tím nejprestižnějším utkáním roku, pár hodin před začátkem akce bylo k prodeji stále dostupných pár desítek lístků. Kromě běžných míst k sezení za v přepočtu zhruba 125 tisíc korun měli přitom diváci na výběr i z prémiových sedadel „72 Club“, která stála i 700 tisíc a kromě kožených křesel, extra prostoru na nohy a vlastní obrazovky k nim příslušelo all-inclusive jídlo a nápoje, obsluha a vlastní bar, ve kterém jsi mohl trávit čas během přestávek.
Poločasová show pod taktovkou Jay Zho
Za výběr interpretů a samotnou poločasovou show bývala NFL v posledních letech kritizována. Milionový koncert totiž neměl žádný hlubší smysl a pro rok 2020 se tak liga rozhodla pověřit úkolem stratéga hip hopovou legendu a jednoho z nejúspěšnějších afroamerických podnikatelů, Jay Zho.
Ten se tak jako první postaral o to, že v průběhu příštích deseti let investuje NFL 100 milionů dolarů na podporu lidských práv. Celý Super Bowl byl věnován zejména latinsko-americké komunitě, která má v Miami hojné zastoupení, a otázkám uprchlictví nebo rasové diskriminace. Za hlavní hvězdy poločasové show zvolili Shakiru a Jennifer Lopez, které sice dávno nejsou těmi nejžhavějšími zpěvačkami, ale během své kariéry přispěly velkou měrou k popularizaci latinsko-americké kultury.