Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Úterý 2. 6. 2020 svátek má Jarmil

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Móda - Módní seriál
2
Peter Hlavička
27. březen 2020, 17:41
Čas čtení: 4:12
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Dokáží se reselleři vyrovnat s následky koronaviru?

Nikdo netuší, co bude za pár dní, ale lidé se nakupování limitovaných tenisek a oblečení nechtějí vzdát.

Peter Hlavička
27. březen 2020, 17:41
Čas čtení: 4:12
Dokáží se reselleři vyrovnat s následky koronaviru?
Zdroj: StockX
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Člověk by si myslel, že během krizové situace bude móda jedním z prvních odvětví, které půjdou ke dnu. Na světě jsou sice důležitější věci než nové tenisky Off-White nebo tričko Supreme, ale byznys prostě nezastavíš. I v zemích nejvíce postižených koronavirem, jako například Itálie, se během karantény reselluje a nakupuje téměř bez omezení.

 

Největší reselleři, kteří mají vlastní kamenné obchody, je museli stejně jako všichni ostatní podnikatelé zavřít. Na rozdíl od běžných retailerů to však pro ně není až tak velký problém. Reselling se totiž stal fenoménem díky internetu a ti, kteří si mohli z prodeje limitovaných modelů tenisek dovolit otevřít vlastní obchod, původně začínali na platformách jako eBay nebo resellovali přes dedikovaná fóra či skupiny na sociálních sítích. Návrat ke kořenům tak každý z nich zvládl bez jakýchkoliv problémů a jejich adaptace by mohla být příkladem pro mnohá odvětví.

 

Tradiční prodejci módy si totiž kvůli koronaviru pořádně vylámali zuby a mnozí z nich už nyní vědí, že rok 2020 uzavřou v červených číslech. Pokud fungoval některý z nich jen offline, kromě červených čísel již pravděpodobně počítá i s bankrotem. Lidstvo stojí na prahu nové kapitoly. Nikdo nedovede s jistotou říci, jak bude svět vypadat za pár měsíců. Na základě předchozích zkušeností a aktuálního vývoje však můžeme polemizovat o tom, jaký bude mít v konečném důsledku koronavirus vliv na určité odvětví módy.

 

V tomto článku si přečteš:
  • Jaké následky vyplývají z koronaviru pro resellery
  • Zda je v aktuální situaci bezpečné investovat do módy
  • O kolik klesly během karantény hodnoty populárních produktů
  • Proč vůbec lidé během karantény uvažují nad nákupem oblečení

Móda přežije i během krize

15. září 2008 zažila burza na Wall Street jeden z největších poklesů nového tisíciletí a rok 2008 se tak stal oficiálně začátkem hospodářské krize. Její důvody byly sice úplně jiné než ty, které nás trápí dnes, ale na tomto příkladu se dá perfektně ilustrovat chování spotřebitelů. Zatímco průmysl a světové trhy postupně ztrácely na síle, segment luxusní módy se dlouhou dobu držel bez újmy. V roce 2008 sice nezaznamenal žádný růst, ale tím pádem nezaznamenal ani žádný pokles, což se o jiných odvětvích říct nedalo.

 

Důsledky globální krize sice v konečném důsledku měly vliv na všechny, ale většina lidí, kteří nakupovali luxusní módu, si ji mohli dovolit bez ohledu na to, co se ve světě děje. Jak se ukázalo začátkem uplynulého desetiletí, značky s více než 100letou historií a módní konsorcia s miliardovými obraty jsou vůči krizi odolná a menší poklesy tržeb se jim podařilo poměrně rychle vynahradit.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by The Business of Fashion (@bof) on

 

Produkty na trhu resellingu jsou dnes se segmentem luxusní módy velmi úzce spojeny po stránce hodnoty, ale i funkce. Tenisky Nike za 27 tisíc korun, kterých na světě existuje jen několik stovek párů, jsou totiž z tohoto pohledu stejně luxusní jako kabelky Louis Vuitton. Na módní domy s historií se sice reselleři zdaleka nechytají, ale v jejich prospěch hraje fakt, že trh je roztroušený, nezávislý a tím pádem i odolný vůči nečekaným nástrahám.

 

Ztratí kvůli koronaviru resell kousky svou hodnotu?

Článek můžeš dočíst jen s aktivním REFRESHER+
VYZKOUŠET BEZPLATNĚ
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Upozorníme tě 2 dny před první platbou
První týden 0 Kč, potom 99.00 Kč měsíčně

Co se dozvíš po odemknutí?

  • Jak se vyvíjela hodnota tenisek Off-White nebo Yeezy v posledních týdnech;
  • u jakých produktů je pro resellery aktuálně největší zisk;
  • jakými způsoby se snaží prodejci módy udržet své zákazníky;
  • zda je z hlediska resellingu aktuálně správný čas pro investování do módy.

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Náhledový obrázek: @stockx/Twitter Tagy: Air Jordan, yeezy, nike sb, off white, reselling, Koronavirus, yeezy 700 azael
Ohodnoť článek
3
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.