Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
27. března 2020 v 17:41
Čas čtení 3:52
Peter Hlavička

Dokáží se reselleři vyrovnat s následky koronaviru?

Dokáží se reselleři vyrovnat s následky koronaviru?
Zdroj: StockX
MÓDA KORONAVIRUS
Uložit Uložené

Nikdo netuší, co bude za pár dní, ale lidé se nakupování limitovaných tenisek a oblečení nechtějí vzdát.

Člověk by si myslel, že během krizové situace bude móda jedním z prvních odvětví, které půjdou ke dnu. Na světě jsou sice důležitější věci než nové tenisky Off-White nebo tričko Supreme, ale byznys prostě nezastavíš. I v zemích nejvíce postižených koronavirem, jako například Itálie, se během karantény reselluje a nakupuje téměř bez omezení.

Největší reselleři, kteří mají vlastní kamenné obchody, je museli stejně jako všichni ostatní podnikatelé zavřít. Na rozdíl od běžných retailerů to však pro ně není až tak velký problém. Reselling se totiž stal fenoménem díky internetu a ti, kteří si mohli z prodeje limitovaných modelů tenisek dovolit otevřít vlastní obchod, původně začínali na platformách jako eBay nebo resellovali přes dedikovaná fóra či skupiny na sociálních sítích. Návrat ke kořenům tak každý z nich zvládl bez jakýchkoliv problémů a jejich adaptace by mohla být příkladem pro mnohá odvětví.

Tradiční prodejci módy si totiž kvůli koronaviru pořádně vylámali zuby a mnozí z nich už nyní vědí, že rok 2020 uzavřou v červených číslech. Pokud fungoval některý z nich jen offline, kromě červených čísel již pravděpodobně počítá i s bankrotem. Lidstvo stojí na prahu nové kapitoly. Nikdo nedovede s jistotou říci, jak bude svět vypadat za pár měsíců. Na základě předchozích zkušeností a aktuálního vývoje však můžeme polemizovat o tom, jaký bude mít v konečném důsledku koronavirus vliv na určité odvětví módy.

V tomto článku si přečteš:
  • Jaké následky vyplývají z koronaviru pro resellery
  • Zda je v aktuální situaci bezpečné investovat do módy
  • O kolik klesly během karantény hodnoty populárních produktů
  • Proč vůbec lidé během karantény uvažují nad nákupem oblečení

Móda přežije i během krize

15. září 2008 zažila burza na Wall Street jeden z největších poklesů nového tisíciletí a rok 2008 se tak stal oficiálně začátkem hospodářské krize. Její důvody byly sice úplně jiné než ty, které nás trápí dnes, ale na tomto příkladu se dá perfektně ilustrovat chování spotřebitelů. Zatímco průmysl a světové trhy postupně ztrácely na síle, segment luxusní módy se dlouhou dobu držel bez újmy. V roce 2008 sice nezaznamenal žádný růst, ale tím pádem nezaznamenal ani žádný pokles, což se o jiných odvětvích říct nedalo.

Doporučeno
Velké nic nám připomíná, jak absurdně jsme všichni žili za covidu i nyní Velké nic nám připomíná, jak absurdně jsme všichni žili za covidu i nyní 16. března 2023 v 11:00

Důsledky globální krize sice v konečném důsledku měly vliv na všechny, ale většina lidí, kteří nakupovali luxusní módu, si ji mohli dovolit bez ohledu na to, co se ve světě děje. Jak se ukázalo začátkem uplynulého desetiletí, značky s více než 100letou historií a módní konsorcia s miliardovými obraty jsou vůči krizi odolná a menší poklesy tržeb se jim podařilo poměrně rychle vynahradit.

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by The Business of Fashion (@bof) on

Produkty na trhu resellingu jsou dnes se segmentem luxusní módy velmi úzce spojeny po stránce hodnoty, ale i funkce. Tenisky Nike za 27 tisíc korun, kterých na světě existuje jen několik stovek párů, jsou totiž z tohoto pohledu stejně luxusní jako kabelky Louis Vuitton. Na módní domy s historií se sice reselleři zdaleka nechytají, ale v jejich prospěch hraje fakt, že trh je roztroušený, nezávislý a tím pádem i odolný vůči nečekaným nástrahám.

Doporučeno
Zvýší se kvůli koronaviru cena oblečení u fast-fashion prodejců? Zvýší se kvůli koronaviru cena oblečení u fast-fashion prodejců? 21. března 2020 v 10:27

Ztratí kvůli koronaviru resell kousky svou hodnotu?

Přidej se do klubu REFRESHER+
Základní
125 Kč
Účtuje se jednou za 4 týdny
31,25 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Méně reklam
150 kreditů každé 4 týdny na nákup benefitů
Roční - 17 %
1 500 Kč 1 250 Kč
Účtuje se jednou za rok
24,04 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Úplně bez reklam
2 000 kreditů ihned na nákup benefitů
Sdílení článků kámošům a kámoškám
Všechny možnosti předplatnéhoMám slevový kód
Dokončením souhlasím s pravidly a podmínkami portálu Refresher.
Přidej se do klubu Refresher+ již od 125 Kč 25 Kč

Co se dozvíš po odemknutí?

  • Jak se vyvíjela hodnota tenisek Off-White nebo Yeezy v posledních týdnech;
  • u jakých produktů je pro resellery aktuálně největší zisk;
  • jakými způsoby se snaží prodejci módy udržet své zákazníky;
  • zda je z hlediska resellingu aktuálně správný čas pro investování do módy.
Dočti článek již od 125 Kč 25 Kč
Máš již předplatné?
Přihlásit se
Dočíst článek
Poslat sms
Pošli SMS na 90211 s textem CLANEK 82168 a dočti tento článek.
Cena SMS za otevření článků je 89 Kč s DPH. Jak to funguje?
Odemknutí přes SMS
Tenhle článek
Poslat sms Jak to funguje?
Všechny články za měsíc
🤩 Pouze 36 Kč navíc
POSLAT SMS Jak to funguje?
Po odemčení získáš
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Např.: 30 % zľava na ročné predplatné Rejoy , 20 % sleva na nákup v The Streets nebo Sleva 500 Kč při nákupu nad 1 250 Kč na lolipop.cz
Zobrazit všechny (9)
Domů
Sdílet
Diskuse