Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pátek 10. 7. 2020 svátek má Libuše, Amálie

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Refresher - Web
2
Vojtěch Vanda
31. květen 2020, 16:51
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Velký test piv do 10 korun: Víme, kterým značkám se rozhodně vyhnout a které neurazí a ulehčí tvé peněžence

Cena je více než vyhovující, dá se to však říct i o chuti? Ochutnali jsme za tebe to nejlevnější pivo, které se dá v českých obchodech sehnat. A nutno říct, že to byl místy docela boj.

Vojtěch Vanda
31. květen 2020, 16:51
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Představ si situaci. Je hezký letní páteční večer, domluvil sis party s přáteli a chystáte se grilovat. Den předem jste si nakoupili veškeré maso, zeleninu, uhlí a pečivo, zapomněli jste však vzít důležitou součást pohodově strávených letních večerů – osvěžující pití. Nezbývá vám mnoho času a přiznejme si to, po nákupu veškerého jídla máte lehce hluboko do kapsy. Nechcete tedy utrácet moc peněz.

 

Když seběhnete do nejbližšího supermarketu a nakoupíte nealko, je vám jasné, že to pomyslné koření vaší párty, alkoholové nápoje, se cenově musí vlézt do opravdu úzkého rozpočtu. Rozhodnete se koupit pivo, každopádně zrovna zafunguje zákon schválnosti a žádná z klasických značek není ve slevě.

 

Ve stinném koutě sekce s alkoholickými nápoji si však všimnete krčících se přepravek s mokem, jehož cena nepřekročí 10 korun českých. Nyní jste na vážkách. Má cenu takové pivo kupovat? Zjistili jsme to za vás!

 

 

Češi by o dobrém pivu v obchodech měli vědět. Jak se píše v Alkofaktech, zveřejněných na stránkách Hygienické stanice hlavního města Prahy, průměrný Čech vypije 14,4 litru čistého lihu za rok, díky čemuž patří Česko dlouhodobě k pěti státům s nejvyšší spotřebou alkoholu na světě.

 

Co se týká piva, Češi vypijí 50 % veškeré spotřeby zlatavého moku, a jak informoval Deník.cz minulé léto, za rok 2018 to bylo celkem 141 vypitých litrů na hlavu. Na vrcholu světového žebříčku spotřeby jsme od roku 1971, kdo by tedy o pivu měl vědět víc než my?

 

Rozhodli jsme se proto vyzkoušet 16 kousků levných značek, které jsou normálně dostupné v  obchodních řetězcích na území České republiky. Při testu nám nešlo o to zjistit, jestli obstojí v konkurenci vlajkových lahví vyhlášených pivovarů; rovnou říkáme, že ne. Spíše nás zajímalo, jestli se mezi nimi nenachází nějaká příjemně schovaná low-cost alternativa vhodná ke koupi před výplatou.

 

Velký test piv do 10 korun: Víme, kterým značkám se rozhodně vyhnout, a které neurazí a ulehčí tvé peněžence
Zdroj: Vojtěch Vanda/REFRESHER

 

Jak jsme hodnotili?

Ruku na srdce, odborníci nejsme. Proto jsme si určili laická kritéria, pomocí nichž jsme zhodnotili kvalitu piva tak, jak to dokáže laik, a následně je shrnuli v jednom malém odstavci.

Nejdůležitějším kritériem byla cena, která se musela pohybovat do 10 Kč bez slevy. Cena za zálohu lahve do ní započítána nebyla. I když se nejednalo o piva točená, hodnotili jsme jejich pěnu, popsali barvu, vůni, chuť a pitelnost, tedy chtíč se napít znovu. Jestliže jsme shledali na pivě něco zvláštního, do popisu jsme to přidali. Piva byla zakoupena v půllitrových lahvích nebo v plechovkách

Hodnocením na škále od 0 do 10 jsme nakonec vyjádřili naše doporučení, jestli nechat pivo zaprášené v regálu (0) nebo uvažovat o jeho koupi (10). Pusťme se tedy do toho!

 

 

Bruncvík Premium 4,8% Ležák

Velký test piv do 10 korun: Víme, kterým značkám se rozhodně vyhnout, a které neurazí a ulehčí tvé peněžence
Zdroj: Vojtěch Vanda/REFRESHER
Obchodní síť: Kaufland
Pivní typ: Ležák
Obsah alkoholu: 4,8 %
Výrobce: neuveden, vyrobeno v České republice
Cena: 9,90 Kč

 

Prvními testovanými pivy byla ta, která se prodávají v obchodní síti Kaufland. Nutno podotknout, že nejlepší začátek to zrovna nebyl. Nicméně při prvním pohledu na to, jakým způsobem ji řetězec prezentuje, by si jeden řekl, že by mohlo jít o ucházející pivo. V regálech najdeme dokonce pět druhů piv jejich značky. Je tedy zřejmé, že se obchod snaží oslovit širokou škálu pivařů.

 

Avšak jakmile je zakoupí a ochutnají, nejspíše se pro ně nevrátí. Ani pro zde testovaný ležák. Pro přelití do sklenice se pěna neudržela, proto se ji nedalo ani identifikovat. Mok měl až oranžovou barvu, přičemž by podle webu Pivní klenoty měl mít barvu zlatou.

 

Vzhled ale zapůsobil lépe než chuť; ta byla nejprve hořkosladká, při polknutí však pivo chutnalo připáleně. O pitelnosti tudíž nemůže být ani řeč. Pozitivem pro toto pivo mohla být tak akorát chmelová vůně, která se zdála v pořádku.

 

Konečné hodnocení: 3/10

 


Bruncvík Premium 3,9% Original

Velký test piv do 10 korun: Víme, kterým značkám se rozhodně vyhnout, a které neurazí a ulehčí tvé peněžence
Zdroj: Vojtěch Vanda/REFRESHER
 

Obchodní síť: Kaufland
Pivní typ: Výčepní světlé
Obsah alkoholu: 3,9 %
Výrobce: neuveden, vyrobeno v České republice
Cena: 8,90 Kč

 

Druhým Bruncvíkem bylo klasické výčepní pivo světlé, které chutnalo ještě hůř než to předešlé. Pivní pěna se udržela dlouho, ale vypadala nevzhledně. Barva moku se dala identifikovat jako přechod mezi bledou a slámovou.

 

Když jsme si ale k pivu přičichli, veškeré sympatie opadly. Vůně byla nakyslá, konečně stejně jako jeho chuť. Hořkost piva byla pouze při prvním doteku jazyka s pivem a dále se už neobjevila. Co se týká pitelnosti piva, tady by se hodilo označení veškerá žádná.

 

 

Konečné hodnocení: 1,5/10 

 


Bruncvík Semi-dark beer 4,2% Polotmavé

Článek můžeš dočíst jen s aktivním REFRESHER+
VYZKOUŠET BEZPLATNĚ
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Upozorníme tě 2 dny před první platbou
První týden 0 Kč, potom 99.00 Kč měsíčně
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: hygpraha.cz, denik.cz, beerweb.cz, ceske-pivo.cz, pivniklenoty.czNáhledový obrázek: Vojtěch Vanda/REFRESHER Tagy: test, česko, pivo
Ohodnoť článek
2
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.