Po čtyřech letech od představení řady 5 sedmé generace přichází na scénu faceliftované provedení.
BMW si pro nás připravilo modernizaci řady 5. Ukázalo se, že změny jsou víceméně jen v detailech. Na druhou stranu si řekněme, že současné provedení pětky (na trhu od roku 2016) je nadále velmi vyvážené a moderní a příliš velkou modernizaci ani nepotřebuje. Předpoklady se ale naplnily, a proto facelift přistoupil hlavně na rozsáhlou elektrifikaci.
Opticky modernizace zaručuje ostřeji tvarované přední světlomety s pozměněnou grafikou. Bohužel pověstné kruhové Angel Eyes se začínají stále více vytrácet. Namísto nich i zde evidujeme světelný podpis do písmene „L“, čímž se „pětka“ zepředu více přiblížila nové „trojce“.
Na výběr jsou 3 stupně předních světel – základní full-LED světlomety, příplatkové adaptivní Matrix LED světla a nakonec laserová technologie BMW Laserlight.
Většinu z nás potěší skutečnost, že facelift radikální měrou nezvětšil masku, tedy ikonické ledvinky. Ty zůstaly téměř stejně velké, jsou ale o něco ostřejší a hranatěji tvarované. Více tak sekundují zcela novým předním nárazníkům, které obecně „pětku” citelně přiostřily. Decentně změněná jsou i zadní světla a nárazník, do nabídky se začlenily nové odstíny karoserie a disky kol.
V kokpitu je vše téměř při starém. Před řidičem jsou volitelné 12,3" digitální budíky v rámci systému BMW Live Cockpit Professional, zatímco uprostřed palubky je 12,3" displej infotainmentu BMW Operating System 7.0. Standardem je nově Apple CarPlay / Android Auto, vylepšená plejáda asistenčních systémů, dvouzónová klimatizace či řada tlačítek s černou povrchovou úpravou. Zajímavostí je, že nově je možné si připlatit za „emková“ sedadla, která byly dosud výhradně jen ve vrcholné M5.
Nejdůležitější změnou faceliftu je nasazení masivní elektrifikace. Všechny verze, kromě těch osmiválcových, se totiž již v základu pyšní mild-hybridní technologií – standardem je 48 V startér-generátor s výkonem 8 kW / 11 koní. Docíleno má tak být nejen lepší hospodárnosti, ale i lepší pružné zrychlení.
Kromě dobře známých benzínových variant 520i, 530i, 540i a M550 či naftového 520d, 530d a 540d se nabídka rozšiřuje o vylepšené plug-in hybridní verze. Doposud nabízené 530e prošlo drobnými vylepšeními, díky čemuž je elektrický dojezd na úrovni 62 až 67 km. Základem je benzinový dvoulitr (135 kW / 184 k), kterému sekunduje elektromotor (80 kW / 109 k). Celkový výkon soustavy je tedy 185 kW / 252 koní, funkce XtraBoost ale servíruje dalších 30 kW.
Varianta 530e je k dispozici se zadním pohonem i pohonem xDrive, navíc, na podzim přijde i ve verzi kombi, čili jako 530e Touring. Spolu s ní se na scéně objeví i nový plug-in hybrid 545e, který kombinuje třílitrový šestiválec (210 kW / 286 k) a elektromotor (80 kW / 109 koní). Výsledný výkon soustavy je tak na úrovni až 290 kW / 394 koní a 600 Nm. Papírový elektrický dojezd má být na úrovni 54 až 57 km.
Závěrem doplňme, že facelift dostala nejen řada 5 sedan a kombi Touring, ale také řada 6 GT, která stojí na základech pětky. Novinka vstoupí na trh v průběhu léta.