K nehodě došlo ve vysoké rychlosti na dálnici.
Kolem autonomních, respektive lépe řečeno automatizovaných režimů se toho za poslední roky už hodně řeklo a napsalo. Ostatně, nedávno jsme ti přinesli komplexní článek, který naznačil, že autopilot v tom pravém slova smyslu je mezi sériovými automobily tak trochu v nedohlednu.
Divit se tomu moc nelze, i když pravdou je, že v současnosti je již na trhu několik velmi propracovaných asistenčních systémů, které více či méně pomáhají řidiči při řízení vozidla. I samotné automobilky v posledních měsících ale tak trochu zařadili zpátečku a pochopili, že hlavně z legislativního hlediska nejsme moc na plně autonomní vozidla připraveni.
Jiný pohled na věc má ale automobilka Tesla, která ve svých elektromobilech nabízí asistenční systém s tak trochu nešťastným označením – Autopilot. Ve srovnání s automobilkami jako Audi, BMW či Mercedes-Benz nejde o nic zásadně revolučního, i když samotný název by mohl naznačovat, že opak je pravdou. Ba co víc, Elon Musk dlouhá léta odmítá LiDAR technologii a sází výhradně na kamery a senzory, které však mají očividně své limity.