
Nejslavnější pick-up na světě přichází ve 14. generaci. Toto je nový Ford F-150
Zcela nová generace chce navázat na enormní úspěch předchůdců.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.

Každý automobilový trh je velmi specifický, ale v případě USA to platí snad dvojnásob. I když někdy americkému trhu dominovaly velkoprostorové sedany, poslední desítky let jsou to pick-upy. Těch je na tamním trhu nepočítaně, jen jeden je ale nejslavnější a nejúspěšnější.
Řeč je o F-150, která se loni opět stala nejen nejprodávanějším pick-upem, ale zároveň i nejprodávanějším vozem v USA. Série F je tak již 38. rok po sobě nejžádanějším automobilem v USA, v segmentu trucků dokonce 43. rok v řadě.
Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1645 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.
VÍCE O PŘEDPLATNÉM
Pro úplnost, v celosvětovém měřítku je tento Ford po Toyotě Corolla druhým nejprodávanějším automobilem. Dodat je přitom třeba, že na rozdíl od Corolly, pick-up od Fordu zdaleka není nabízen na všech světových trzích.

Nelze se proto divit, že automobilka Ford obrací na novou generaci velkou pozornost. Ta se právě představuje a i přesto, že vypadá opět velmi podobně, změn je více než dost. Samotná karoserie představuje evoluci toho, co pár let známe. Velkými změnami prošla přední část s novými (příplatkovými) full-LED světlomety, mezi nimiž najdeme až 11 druhů masek.
Nadále platí, že karoserie je postavena na hliníkovém rámu, který dokonce splňuje i armádní standardy. Mezigeneračně došlo ke zvětšení kol (i disků a pneumatik) a výraznou měrou se zlepšila aerodynamika. Díky aktivní masce, automaticky výsuvnému přednímu splitteru či upravené geometrii korby, má nejnovější F-150 vůbec nejlepší aerodynamiku v historii.

Jak je přitom zvykem, série F disponuje nespočtem vyhotovení. Na výběr tak budou nejen běžná verze, ale i luxusní či naopak pracovní varianta. Právě firemní (stavbařský) sektor totiž v případě tohoto modelu sehrává nedílnou součást.

Na pohled největší změny evidujeme v interiéru. Už v základu i pro nejlevnější verze platí, že středem palubní desky bude displej s úhlopříčkou až 8", zatímco analogové budíky mají 4" palubní počítač. Naopak, příplatková výbava zahrnuje nové 12" digitální budíky a 12" displej infotainmentu Ford Sync4u. Zajímavostí je, že nová série F je prvním americkým full-size pick-upem, který se může pyšnit bezplatnými aktualizacemi po celou životnost modelu, a to bez použití kabelu.
Kokpit novinky zastupuje plejáda praktických řešení, která mají nejen zvýšit komfort cestování, ale i padnout vhod při pracovním nasazení. V případě luxusních verzí nemůže chybět kvalitní audio, které zastřešuje značka Bang & Olufsen s 18 reproduktory.

Novou generaci nám Ford představuje zprvu jen s jedním motorem. Div se světe, je to zcela nová hybridní varianta V6 PowerBoost. Její podstatou je 3,5litrový šestiválec EcoBoost spolupracující s desetistupňovou automatickou převodovkou SelectShift. Do ní je integrován elektromotor s výkonem 35 kW / 48 koní. Výkon celé soustavy zatím nebyl specifikován, automobilka ale uvádí dojezd na jednu nádrž 700 mil, čili přibližně 1 125 km.
Zdrojem energie pro elektromotor je baterie s kapacitou 1,5 kWh, která se dobíjí rekuperací. V rámci výbavy nechybí systém Active Drive Assist, tedy automatizovaný jízdní režim, který umožňuje řidiči sundat ruce z volantu během jízdy na více než 160 tisících kilometrech amerických silnic. Posledním zásadním faktem je informace, že nová generace utáhne přívěs o hmotnosti až 5 443 kilogramů.
Zobrazit galerii 12

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.