Středně velké elektrické SUV od BMW má výhradně zadní pohon.
Již v roce 2018 nám BMW představilo koncept středně velkého a čistě elektrického SUV. Sériovou verzi odhalilo až nyní, na pohled se přitom téměř nic nezměnilo. Na rozdíl od největší konkurence, Audi e-tron a Mercedes-Benz EQC, v tomto případě nejde o úplně nový model, ale de fakto jen důkladně upravenou konvenční X3. Elektrická verze pod názvem iX3 dostala jen aerodynamičtější nárazníky a zaslepenou masku.
Kromě toho přibyl kompletně zakrytý podvozek a specifická 19" lité disky, které o přibližně 5 procent snižují odpor vzduchu. Automobilka uvádí, že hodnota aerodynamického odporu vzduchu je na úrovni 0,29 cx. V interiéru jsou změny také jen v detailech – 12,3" digitální budíky dostaly novější grafiku, zatímco startovací tlačítko a volič převodovky mají modré prvky.

Pointou je samozřejmě elektrická soustava, která ve verzi iX3 nahrazuje spalovací ústrojí. Překvapivou informací je, že elektrické SUV má výhradně zadní pohon, tedy jen jeden elektromotor na zadní nápravě. Konkurenční e-tron i EQC mají přitom elektromotory na každé nápravě.
Elektromotor v iX3 disponuje výkonem 210 kW / 286 koní a 400 Nm. Zdrojem energie jsou akumulátory s kapacitou 80 kWh (využitelných 76 kWh), které jsou umístěny v podlaze. Tím pádem došlo ke snížení těžiště o 7,5 centimetru. Zavazadlový prostor má nadále 510 litrů, což je nepochybně pozitivní zpráva.
Auto zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy, maximální rychlost je ale omezena na 180 km/h. Dojezd na jedno nabití akumulátorů je v rámci metodiky WLTP 460 kilometrů. To je ještě vyšší údaj, než se předpokládalo. Baterie totiž mají oproti konceptu o 20 % větší hustotu.

Vše však závisí na stylu jízdy, zvoleném režimu či nastavení adaptivní rekuperace. Ta nabízí jízdu s výhradně jedním pedálem – po puštění plynového pedálu dokáže iX3 díky rekuperaci úplně zastavit. Řidič bude muset použít brzdový pedál pouze při prudkém brzdění.
Vestavěná kombinovaná palubní nabíječka disponuje výkonem 7,4 kW při střídavém proudu, zatímco na rychlonabíječkách se stejnosměrným proudem je možné baterie dobíjet rychlostí až 150 kW. Středně velké SUV dokáže utáhnout přívěs o hmotnosti 750 kilogramů.
Výroba elektrické X3 bude v čínském závodě v Šen-jangu. Cenové relace na našem trhu zatím známé nejsou, víme ale to, že novinka by na náš trh měla přijít začátkem roku 2021.