Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pátek 4. 12. 2020 svátek má Barbora, Barbara

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Tech - Auta
2
Martin Mičuda
22. srpen 2020, 11:08
Čas čtení: 1:57
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

RAM představuje 712koňové monstrum, nejvýkonnější a nejrychlejší pick-up na světě!

TRX se přetavilo do sériové podoby.

Martin Mičuda
22. srpen 2020, 11:08
Čas čtení: 1:57
RAM představuje 712koňové monstrum, nejvýkonnější a nejrychlejší pick-up na světě!
Zdroj: fcanorthamerica.com
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Divize RAM, která patří pod křídla automobilky Dodge, dlouhé měsíce avizovala, že již brzy přivede na svět extrémní pick-up, kterým překoná i slavný Ford F-150 Raptor. Slova se naplnila a my poznáváme RAM 1500 TRX, který Američané ve velkém označují za vůbec nejvýkonnější a nejrychlejší sériově vyráběný pick-up na světě. Co to znamená?


Sériové provedení pod kapotou schovává kompresorem přeplňovanou 6,2litrovou V8 HEMI, která disponuje výkonem až 523 kW / 712 koní a točivým momentem 880 Nm. Jak tušíš, základ jednotky pochází z bestiálních verzí Hellcat. RAM však motor patřičně vylepšil a upravil na potřeby velkého pick-upu. Zmiňme například speciálně upravené vzduchové filtry chránící motor před prachem či olejovou vanu, která je stavěna na extrémní zátěž – skoky, velké náklony a přetížení.

 

das
Zdroj: media.fcanorthamerica.com

 

O přenos síly na všechna čtyři kola se stará 8stupňová automatická převodovka. Ta byla také patřičně upravena, aby zvládla extrému zátěž. I přesto, že jde o mohutný kolos, V8 dokáže TRX dát až překvapivě do pozoru – akcelerace z 0 na 100 km/h trvá jen 4,6 sekundy, maximální rychlost je z bezpečnostních důvodů omezena na 190 km/h .

 

Podvozek totiž není prioritně stavěn na maximální rychlosti na dálnicích, ale spíše na terénní dovádění. Světlá výška byla navýšena o více než 5 centimetrů, čímž bylo docílena výsledná hodnota rovných 300 milimetrů! Jednotlivé části ramen a zavěšení vyrobili z kovaného hliníku, následně je ještě vyztužili a upravili (aktivní odpružení) na větší, tedy těžší kola – verze 1500 TRX standardně obouvá 18" disky zabalené do off-roadových 35" pneumatik Goodyear. Kvůli ním byly podběhy rozšířeny o slušných 203 milimetrů oproti standardní verzi.

 

NAČÍST ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Předplať si REFRESHER+ a získej další výhody

Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1472 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.

VÍCE O PŘEDPLATNÉM
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Už od 55.00 Kč měsíčně
S REFRESHER+ můžeš získat tyto benefity
VÍCE

 

Kromě zcela nové přední několikaprvkové nápravy je třeba zmínit i zadní 5prvkovou nápravu, která by podle automobilky měla zaručit nevídanou odolnost a stabilitu. Aby toho nebylo málo, zadní náprava je vybavena údajně největšími pružinami, jaké byly kdy na produkční automobil použity (kromě užitkových modelů) – maximální zatížení je téměř 600 kilogramů, umožňují přitom utáhnout zátěž až 3 674 kilogramů. Dodejme, že kolos je osazen adaptivními tlumiči Bilstein Black Hawk E2.

 

das
Zdroj: media.fcanorthamerica.com

 

RAM 1500 TRX už na první pohled dává jasně najevo, do jakých podmínek je určen. Exteriér zdobí ocelové doplňky sloužící k ochraně vozidla z každé strany, Především zespodu. Hliníková kapota dostala otvory na lepší přívod vzduchu k motoru, zatímco na zadním rámu si místo nalezla dodatečná poziční světla. Pro zajímavost, koncovky výfukového systému mají průměr až 127 milimetrů.

 

Přední nájezdový úhel má hodnotu 30,2°, přejezdový úhel 23,5° a zadní odjezdový úhel je 21,9°. Brodivost je na úrovni až 813 mm. Specifickou novinkou je i funkce Jump Detection, která, jak naznačuje samotný název, dokáže automaticky po odlepení kol od povrchu připravit podvozek i otáčky motoru na tvrdý dopad. V interiéru jsou změny zejména v detailech – zcela nový je head-up displej či až 12" obazovka infotainmentu. Otočný volič režimů nabízí následující volby – Normal, Wet/Snow, Off-Road a Baja. I přesto, že se jedná o pick-up, vybavený je takové funkcí Launch Control.

 

Cenu pro americký trh stanovili na zhruba necelé 2 miliony korun, překvapující zprávou přitom je, že RAM se chystá 1500 TRX časem prodávám i v Evropě. To je opravdu pozoruhodné, protože takový Ford v Evropě prodává pár amerických modelů, Raptor ani klasická F-150 to nejsou.

 

Zobrazit galerii 17 galeria
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
Ohodnoť článek
6
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.