Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Čtvrtek 3. 12. 2020 svátek má Svatoslav, Svatoslava

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Tech - Auta
0
Martin Mičuda
21. říjen 2020, 15:16
Čas čtení: 1:54
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Hummer je zpátky! Má 3 elektromotory, 1 000 koní a v terénu má zvládnout to, co jeho slavný předchůdce

Jak bylo avizováno, nástupce legendy vsadí výhradně na elektrický pohon.

Martin Mičuda
21. říjen 2020, 15:16
Čas čtení: 1:54
Hummer je zpátky! Má 3 elektromotory, 1 000 koní a v terénu má zvládnout to, co jeho slavný předchůdce
Zdroj: gmc.com
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Už nějakou dobu víme, že koncern General Motors plánoval znovuzrození další ikony. Konkrétně jeho značka GMC, která se zaměřuje na SUV a pick-upy, totiž do svého portfolia měla začlenit novodobou podobu slavného modelu Hummer. Stalo se tak právě dnes (odhalení bylo odsunuto kvůli pandemii), a jak bylo avizováno, jedná se o elektrický pick-up s dodatkem EV.

 

Zcela nový GMC Hummer EV tak vstoupí do vod, kde se chystá konkurovat Tesle Cybertruck, zákazníky však chce oslovit značně konvenčnějšími tvary. Ty tak trochu navazují na slavného předchůdce, jednotlivé detaily ale designéři zasadili do moderní doby. Důkazem je zejména masivní maska chladiče s odkazem na minulost, nově je ale o něco užší a hlavně plně podsvícená. V jejích rozích se nachází full-LED světelná technika s efektní grafikou.

 

NAČÍST ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Předplať si REFRESHER+ a získej další výhody

Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1468 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.

VÍCE O PŘEDPLATNÉM
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Už od 55.00 Kč měsíčně
S REFRESHER+ můžeš získat tyto benefity
VÍCE

 

Hummer je späť!
Zdroj: media.gmc.com

Celek sice kvůli lepší aerodynamice ztratil pověstné hrany, Hummer EV ale stále zaujme robustním a svalnatým dojmem. V neposlední řadě se myslelo i na výbornou průchodnost terénem, k čemuž poslouží krátké převisy a nárazníky s výbornými nájezdovými úhly. Pod vystupujícími blatníky se nacházejí standardní terénní pneumatiky Goodyear Wrangler Territory, zmínit je ale třeba i ocelí zakrytý podvozek s bateriemi Ultium.

 

 

Automobilka totiž uvádí, že Hummer EV má být nejschopnějším produkčním truckem na trhu, co se terénu týče. Na poměry elektrických aut je nečekané, že střechu tvoří až 3 odnímatelné panely, které dokáží zaručit kompletní složení střechy. GMC tvrdí, že podvozková architektura s bateriemi zaručuje takovou tuhost, že si mohou i u terénního auta dovolit de facto odstranit střechu.

 

Kokpit se nese v hranatém a velmi moderním duchu – před řidičem se nacházejí 12,3" digitální budíky, zatímco centrem palubky je výrazný vertikálně orientovaný panel s 13,4" dotykovou obrazovkou infotainmentu. Na ní se může promítat až 18 různých úhlů pohledů z 360stupňového kamerového systému UltraVision. Součástí výbavy je i asistent Smart Cruise – jakýsi autonomní režim, který umožní na vybraných dálnicích jízdu bez rukou na volantu.
 

Hummer je späť! Má 3 elektromotory, 1 000 koní a v teréne má zvládnuť to, čo jeho slávny predchodca
Zdroj: media.gmc.com

O pohon novinky se starají 3 elektromotory, které nahrazují někdejší V8. Právě ty však víceméně stály za koncem značky v době vypuknutí ekologických norem. Systémový výkon elektrické soustavy je na úrovni až 746 kW / 1 000 koní a 15 592 Nm (jde však o točivý moment přímo na kolech). Akcelerace velkého pick-upu na stovku tak bude trvat jen přibližně 3 sekundy. Později by se v nabídce měly objevit i slabší verze.

 

GMC sice ve své tiskové zprávě hovoří o 800 V elektrickém systému, který podporuje až 350 kW nabíjení bohužel o velikosti baterie nepadla ani zmínka. Tisková zpráva uvádí jen dojezd 350+ mil, tedy přes 560 kilometrů. Z technických specifikací už víme jen to, že novinka je vybavena vzduchovým podvozkem a nejen pohonem, ale i řízením všech čtyř kol.

 

V úvodu prodeje bude k dispozici verze Edition 1 v „plné“ výbavě, přičemž její cena bude přesně 112 595 dolarů (zhruba 2,6 milionu korun). Krátce na to se objeví i běžné verze s volitelnou výbavou. Vzhledem k tomu, že do prodeje se GMC Hummer EV dostane až na podzim 2021, dá se předpokládat, že se do té doby dozvíme všechny podrobnosti a poznáme i jiné varianty.

 

Zobrazit galerii 10 galeria
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: gmc.comFoto: gmc.comNáhledový obrázek: gmc.com Tagy: Hummer, GMC, Hummer EV
Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
Ohodnoť článek
3
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Dostávej upozornění na aktuální události, jako je tato. Zapnout upozornění
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.