Na nový Enyaq budeš potřebovat přes milion korun.
Škodovka nám tento rok představila první, čistě elektrický model, kterým, jak uvádí, zahajuje novou éru. Mezitím jsme poznali už i první oficiální ceny, včetně těch českých. Levné auto to není. Při tak velkém SUV s elektrickou technikou a tak velkou baterií jsme však nemohli čekat žádné lidové ceny. V Česku tak nový Enyaq iV startuje s cenovkou od 1 059 900 korun.
Enyaq vypadá po estetické stránce mimořádně atraktivně. Nebýt výhradně elektrické soustavy, určitě by šlo o jednu z nejprodávanějších novinek. Jak tomu bude nyní, je sporné. Navíc, při pohledu na exemplář v úplně základní výbavě elektrická novinka až tak atraktivně vypadat nemusí.
Standardem jsou totiž „jen“ 19" disky (Regulus) a základní, nikoliv metalický lak (Modrá Energy). Ve výbavě chybí podsvícená maska (Crystal Face s krystalovým vzhledem a 130 LEDkami) či adaptivní Matrix-LED světlomety – součástí základní výbavy jsou statická full-LED světla s méně zajímavou grafikou.
Naopak, jak ukazuje online konfigurátor, v interiéru je standardem dosud největší displej od Škody s velikostí 13 palců. Díky němu se před řidičem nachází jen 5,3" displej digitálních budíků, který zobrazuje výhradně ty nejzákladnější informace. Základní Enyaq 60 přitom disponuje pouze jedním elektromotorem o výkonu 132 kW / 180 koní a 310 Nm. Baterie s kapacitou 62 kWh (využitelná kapacita 58 kWh) zaručí dojezd 390 kilometrů ve smyslu WLTP.