Tentokrát se však sériová výroba již neplánuje.
Pokud jsi někdy na silnici uviděl Volkswagen, jehož jednotlivé části karoserie barevně navzájem neladily, věz, že nemuselo jít jen o následek předešlé havárie. V době, kdy německý výrobce uveřejnil 3. generaci oblíbeného modelu Polo, se rozhodl svérázným stylem upozornit na jeho modularitu. Volkswagen totiž k identifikaci klíčových oblastí a k jejich snadnější specifikaci začal používat jedinečnou barvu.
Modrá barva označovala motor a podvozek, žlutá výbavu, červená možnosti volitelných prvků a zelená příslušný odstín karoserie. Aby automobilka tuto přednost ukázala světu, vyrobila 20 kusů pestrobarevných exemplářů, které postavila před své vybrané prodejny. Stalo se to, co asi nikdo nečekal. Zákazníky nové Polo nejen že opravdu zaujalo, ale taky ho chtěli mít v této konfiguraci doma. V roce 1995 tak Volkswagen přišel na trh s tisícovkou exemplářů Polo Harlekin.
Samotný výrobní proces byl přitom vskutku zvláštní. Asi ti je jasné, že sériově vyrábět automobil, který má každou část karoserie v jiném odstínu, je logisticky náročné a nákladné. Volkswagen to ale zvládl a začal limitované modely vyrábět ve 4 barevných provedeních, kterým následně zaměstnanci fabriky navzájem ručně vyměnili jednotlivé části karoserie. Na světě tak byl Halekin, který kombinoval odstíny Pistachio Green, Ginster Yellow, Tornado Red a Chagall Blue.