Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Refresher Česko
Otevřít v aplikaci Refresher
Stáhnout
X
23. února 2021 14:58
Čas čtení 3:07
Martin Mičuda

Revoluční interiér, ale hlavně technika. Zcela nový Mercedes-Benz třídy C už nabídne jen čtyřválce

Revoluční interiér, ale hlavně technika. Zcela nový Mercedes-Benz třídy C už nabídne jen čtyřválce
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.daimler.com/" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">daimler.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Třída C prošla mezigeneračně velkými změnami.

Třída C s kódovým označením W206 je nejen nejočekávanější letošní novinka z dílny trojcípé hvězdy, ale zároveň i jeden z vůbec nejdůležitějších automobilových přírůstků pro rok 2021. Nepochybně se největší pozornost obrací pod přední kapotu, protože právě tam se mezigeneračně udály bohužel největší změny, pojďme ale pěkně po pořádku.

Mercedes-Benz střední třídy se v aktuální generaci světu ukázal již v roce 2014, je tedy zřejmé, že příchod nástupce byl na spadnutí. Potvrdily to špionážní fotografie, oficiální upoutávky automobilky, ale i vskutku velký únik fotografií před pár dny. Stejně jako tomu bylo naposledy, nové C je citelně ovlivněno novou vlajkovou lodí, i tentokrát tak můžeme s menší nadsázkou prohlásit, že jde o zmenšené S. Vidíme to už na první pohled.

Mercedes-Benz, trieda C, W206,
Zdroj: https://media.daimler.com

Na obou koncích karoserie jsou nově značně užší, výhradně full-LED světlomety s propracovanější grafikou. Menším překvapením je, že Multibeam-LED světla už i v této třídě bude možné nahradit revoluční technikou Digital Light, která dokáže promítat symboly na cestu. Po vzoru S už i třída C tak získá úchvatná světla s rozlišením až 2,6 milionu pixelů.

Nadále platí, že C to vizuálně obecně hraje spíše na elegantní než vysloveně sportovní notu, volitelný optický paket AMG Line však dodá usedlému designu větší šmrnc – agresivnější a členitější nárazníky, vytažené boční prahy či naznačené koncovky výfuku vzadu. Nemalou změnou mezigeneračně prošla i maska ​​– centrálně umístěná hvězda je již standardem (i pro základní verze), při sportovním optickém balíku však už v jejím okolí nejsou stříbrné tečky, ale malé hvězdičky.

Asi tě nepřekvapíme tím, že C nově narostlo (4751 x 1 820 x 1 438 mm), i přesto se ale pyšní velmi dobrou aerodynamikou – koeficient aerodynamického odporu vzduchu má hodnotu 0,24 (kombi 0,27). Největší změny se udály vzadu, kde dosavadní vertikálně umístěná světla v rozích karoserie (u sedanu) nahradily horizontální světlomety s poutavou grafikou. I díky tomu se tak mezigeneračně rozšířil nakládací otvor do zavazadlového prostoru, který má nyní 455 litrů (kombi až 490 l).

Mercedes-Benz, trieda C, W206,
Zdroj: https://media.daimler.com

Stejně jako v případě nové třídy S, i zde evidujeme největší mezigenerační progres v interiéru. Jeho palubní deska se de facto nese ve velmi podobné estetické linii jako u S, C však novou koncepci displejů zabaluje do o něco efektnějšího obalu – nad palubovkou se vztyčují 3 oválné výdechy ventilace s moderní výplní a vnitřním osvětlením. Čelo palubní desky tvoří jeden ozdobný prvek, který se plynule slévá do středového tunelu.

Samotný tvar přístrojového panelu a rozložení displejů se tak ve srovnání s předchůdcem diametrálně liší. Nová koncepce vychází z třídy S, v tomto případě jsme ale přece jen svědky kompaktnějšího řešení – středový displej má standardně 9,5" a ve vrcholné konfiguraci „jen“ 11,9" (v S 12,8"), zatímco standardně dodávané digitální budíky mají 10,25", respektive 12,3". Filozofie ovládání tak nově sází na dotykový displej, sdružený ovládací prvek se ze středové konzole úplně vytratil.

Samozřejmě, infotainment zastřešuje revoluční systém My MBUX s nádherným prostředím, prvky rozšířené reality, vylepšeným hlasovým ovládáním, umělou inteligencí, no a chybět pochopitelně nemůže ani velkolepý head-up displej. Nový je ostatně i volant, výplň dveří či tvar sedadel. Mercedes-Benz uvádí, že nárůst rozměrů se v pozitivním slova smyslu podepsal pod větší vnitřní prostornost – například, zadní pasažéři mají o více než 2 centimetry více místa na nohy.

Mercedes-Benz, trieda C, W206,
Zdroj: https://media.daimler.com

S příchodem generace W206 se však uzavírá další významná kapitola. Narážíme právě na v úvodu zmíněnou skutečnost, která se v kuloárech šířila již nějaký ten rok. Nová třída C nejenže přichází o osmiválec, ale zároveň z portfolia zcela vypouští i šestiválce. Dokonce zákulisní informace hovoří o tom, že pod kapotu W206 by se už větší než čtyřválcový agregát ani nevešel.

Za vším stojí nepochybně stále neúprosnější emisní normy. Mercedes-Benz třídy C se tak stává standardně mild-hybridem se 48V elektrickým systémem, podélně umístěnými čtyřválci a 20koňovým elektromotorem v 9stupňové automatické převodovce. V úvodu prodeje budou k dispozici následující motorizace.

  • C 180 – 1.5 R4, 125 kW / 170 koní & 250 Nm
  • C 200 – 1.5 R4, 150 kW / 204 koní & 300 Nm, volitelný 4Matic
  • C 300 – 2.0 R4, 190 kW / 258 koní & 400 Nm, volitelný 4Matic
  • C 220d – 2.0 R4, 147 kW / 200 koní & 440 NM
  • C 300d – 2.0 R4, 195 kW / 265 koní & 550 Nm

Časem na trh přijdou nejen čtyřválcové verze C 43 AMG a C 63 AMG doplněné o elektromotor, ale i plug-in hybridní varianty C 300e nebo C 300de. Jejich společným znakem budou akumulátory s kapacitou 25,4 kW, elektromotor s výkonem 95 kW / 129 koní a elektrický dojezd atakující 100 kilometrů. Bližší informace se však dozvíme později.

Pokud jde o podvozek, mezi jeho hlavní komponenty patří nová čtyřprvková náprava vpředu a zadní náprava s prostorovým zavěšením kol, která je zavěšena na pomocném rámu nápravy. Na přání je dostupná i s kontinuálně nastavitelným tlumením či sportovním podvozkem. V případě plug-in hybridních vozidel je vzduchové pérování na zadní nápravě součástí sériové výbavy.

Jisté překvapení představuje volitelná řízená zadní náprava – úhel natočení kol zadní nápravy dosahuje 2,5 stupně, čímž je zmenšen poloměr otáčení o 43 centimetrů na 10,64 metru. Dříve či později se představí i jiné karosářské varianty – kupé a kabriolet, novinkou však bude outdoorová verze s dodatkem All-Terrain.

Mercedes-Benz, trieda C, W206,Mercedes-Benz, trieda C, W206,Mercedes-Benz, trieda C, W206,Mercedes-Benz, trieda C, W206,
Zobrazit galerii
(16)
Domů
Sdílet
Diskuse