V jednoduchosti je krása, a to v případě těchto 8 výrobců nejen ze Skandinávie, ale i ze Slovenska, platí do puntíku přesně.
Módní trh v průběhu posledních let zaplavily stovky nových značek, jejichž tvůrci se spoléhají na jednoduchost barev a minimalistické linie. Orientovat se mezi nimi je však doslova nemožné, a proto jsme se rozhodli sestavit výběr 8 nejzajímavějších minimalistických značek současnosti.
Vycházeli jsme přitom nejen z vlastních zkušeností s jednotlivými výrobci, ale také z rad od přátel, různých recenzí a v neposlední řadě samotné prodejní síly, která je dostala na výsluní. Těšit se přitom můžeš na tipy nejen z chladné Skandinávie nebo Francie, ale i od našich sousedů, kde se ukrývá nadčasový poklad jménem Nehera.
COS
Výběr začínáme britskou značkou, která patří do portfolia H&M a svou kamennou prodejnu má i v Praze a Bratislavě. Pokud bychom měli kousky z dílen COS charakterizovat v krátkosti, řekli bychom, že odrážejí minimalistický styl severských zemí inspirovaný architekturou. Podobný popis však v dnešním článku platí pro více značek.
Návrháři COS se specializují na moderní kousky oblečení, respektive doplňků pro ženy i muže, které nepodléhají sezónním trendům a v šatníku ti vydrží dlouhá léta. Cenově jde o módu dostupnou i pro studenty, kteří vědí, co chtějí a řídí se heslem: „Buy better, keep forever.“
ARKET
Do portfolia společnosti H&M patří i značka ARKET, jejíž hlavní ateliér a vedení najdeš v stockholmském Södermalmu. Hlavní myšlenkou návrhářů je přinášet základní kusy oblečení s důrazem na kvalitu zpracování pro muže, ženy i děti.
Skandinávská značka přitom považuje za své poslání zejména zpřístupnění udržitelného designu pro větší množství lidí. Díky výrobnímu koloběhu s vysokým stupněm průhlednosti jednotlivých procesů chce vedení společnosti ARKET dosáhnout pozitivní změny v oděvním průmyslu.
Pro většinu lidí v Evropě jsou přitom jejich ceny docela přijatelné.
Filippa K
Příběh značky Filippa K začíná v roce 1993, kdy zakladatelka Filippa Knutsson neustále řešila známý problém s tím, co si obléci. Viděla nutnost jednoduchých a praktických oděvů, které by odpovídaly skutečným každodenním potřebám žen a mužů, přičemž by byly stále stylové a pohodlné. To, co začalo u kuchyňského stolu, se postupně rozrostlo do globálního brandu s miliony obdivovatelů.
Oblečení se štítkem Filippa K zůstává i v současnosti věrné minimalismu a lehkosti 90. let minulého století, které návrhářský tým přizpůsobuje modernímu životu lidí v různém věku. Za vše hovoří slova zakladatelky: „Interpretujeme módu jako nositelné a esteticky vyvážené kousky, které obstojí zkoušce času.“
Totême
Ze Stockholmu pochází i další minimalistická značka. Totem v roce 2014 společně založili Elin Kling a Karl Lindman s cílem zkoumat přitažlivost současné módy prostřednictvím výrazných designových podnětů a precizního řemeslného zpracování.
Jednotlivé kousky jsou inspirovány životy, které touží po jednotném šatníku. Jejich vzhled je přesný a promyšlený, definovaný výraznými siluetami, zdokonalenými střihy a kvalitními textiliemi, přičemž přesahují trendy. Přímo úměrné těmto atributům jsou však i ceny, které se pohybují řádově v několika tisících korun.
NEHERA
Módní poklad od našich sousedů, o jehož existenci množství Slováků ani netuší, jeho historie přitom sahá do 30. let minulého století.