Land Rover namontoval známý pětilitrový osmiválec pod svou terénní pýchu.
Před několika dny jsme tě informovali o tom, že divize Land Rover Classic představila původní Defender s osmiválcem pod kapotou a v zápětí na to se dozvídáme, že identický motor vloží i do nové generace. Nejde o žádné překvapení, protože Land Rover již v době představení nástupce ikony prohlásil, že v plánu je i Defender V8.
Nový Defender pod svou mohutnou kapotu totiž dostal dobře známý, kompresorem přeplňovaný agregát 5.0 V8, tedy osmiválec jaký používají všechny nejvýkonnější modely portfolia Jaguar Land Rover. V tomto případě je nejvyšší výkon na úrovni 386 kW / 525 koní, zatímco točivý moment má 625 Nm. Poháněna jsou všechna čtyři kola, na která přenáší sílu osmistupňová automatická převodovka.
Nejvýkonnější provedení přichází na trh v obou karosářských verzích – krátká třídvéřová „devadesátka“ i klasická pětidveřová „stodesítka“. V obou případech je maximální rychlost 240 km/h, akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne „kraťas“ za 5,2 sekundy. Delší bratr tento údaj zatím neprozrazuje. Novinka disponuje silnějšími stabilizátory a upraveným zadním elektronicky řízeným diferenciálem.