Tradiční Defender předešlé generace stále žije.
V momentě, kdy Land Rover představil zcela novou generaci slavného modelu Defender, mnozí skalní fanoušci off-roadové legendy kroutili hlavou. Defender se přestal oficiálně vyrábět v roce 2016, čas od času se ale objeví různé nové interpretace. Jednou z nich je speciální Defender Works V8 Trophy z divize Land Rover Classic.
Starý, dobrý a tradičně hranatý Defender tak stále neřekl poslední slovo, i když je třeba dodat, že nové provedení je spíše exkluzivní počin než záležitost pro masy. Jak totiž naznačuje samotný název, pod jeho kapotou se nachází vidlicový osmiválec z dílny Jaguar Land Rover – známý atmosférický agregát 5.0 V8 disponuje výkonem 298 kW / 405 koní a točivým momentem 515 Nm.
To, že jde o velmi exkluzivní záležitost, potvrzují i následující skutečnosti. Defender Works V8 Trophy vznikne pouze v 25kusové sérii, každý z exemplářů bude přitom stát minimálně 195 tisíc liber, tedy v přepočtu přes 5,8 milionu korun.
To je opravdu řádná pálka, pod jeho povrchem se ale schovává velmi kvalitní technika. Ať už jde o zmíněný osmiválec, 8stupňovou automatickou převodovku ZF nebo nové vysoce výkonné brzdy, upravené zavěšení kol či zlepšené řízení.
Provedení Works V8 Trophy si může zákazník nakonfigurovat v krátké (90) i dlouhé verzi (110), standardně přitom získá bohatou off-roadovou výbavu – ochranný přední rám, vyztužený podvozek nebo třeba dodatečný rám na střeše s přídavným LED osvětlením. Součástí sériové výbavy je ostatně specifický žlutý lak, 16" ocelová kola, plně LEDková světla, sportovní sedadla Recaro, kožené čalounění nebo „modernější“ infotainment.