Luxusem opředený módní dům tentokrát spojuje síly s běloruskou společností, která se věnuje využití rozšířené reality.
Teprve před necelým měsícem se argentinskému umělci Andrési Reisingerovi podařilo prodat virtuální nábytek v přepočtu za přibližně 10 milionů korun a do vod rozšířené reality nyní vstupuje i módní dům Gucci.
Vedení značky oznámilo pokračování spolupráce s běloruskou společností Wanna, která se specializuje na využití rozšířené reality a vytváření 3D modelů. Ve světě módy a technologií přitom nejde o žádného nováčka na trhu, o čemž svědčí nedávné projekty s Pumou, Reebokem nebo Snapchatem, kterými společnosti sledovaly reakce spotřebitelů na virtuální sety oblečení.
I samotná značka Gucci přitom využila služby společnosti Wanna již v minulosti, a to konkrétně kvůli digitalizaci AR modelů tenisek ve své aplikaci, jejímž prostřednictvím si mohli lidé jednotlivé páry „vyzkoušet“.
Italský módní dům tímto krokem navazuje na předchozí úspěchy ve videohrách Pokémon, Drest nebo SIMS 4 a zároveň míří na technicky zdatnou generaci Z, která si zatím nemůže dovolit reálný pár tenisek s jejich logem.
Cena za jeden digitální pár přitom představuje 8,99 dolaru při nákupu přes aplikaci Wanna, respektive 11,99 dolaru prostřednictvím stránky Gucci. K dispozici bude neomezený počet tenisek, které si mohou spotřebitelé mezi sebou navzájem vyměňovat. Vedení společnosti si od spolupráce slibuje oslovení širšího publika a také zvýšený zájem o samotnou značku.
Stejně vidí situaci prodeje v digitální sféře i generální ředitel společnosti Wanna jménem Sergey Arkhangelskiy, který předpovídá, že technologie rozšířené reality budou nadále růst, a pro portál BOF uvedl následující:
V rozmezí 5 až 10 let bude z digitálních produktů pocházet značná část tržeb a výnosů předních módních značek. Naším cílem je nahradit fotografie produktů něčím, co je mnohem poutavější a bližší k offline nakupování.