25. srpna 2021 15:30
Čas čtení 2:35

RECENZE: Witcher: Nightmare of the Wolf

RECENZE: Witcher: Nightmare of the Wolf
FILMY A SERIÁLY FILMY 2021 NETFLIX NETFLIX FILMY NOVÉ FILMY NOVÉ FILMY NA NETFLIXU TOP FILMY NA NETFLIXU

Tvůrcům z Netflixu se podařil opravdový husarský kousek.

Když Netflix ohlásil přípravy anime filmu ze světa zaklínače, nemohli jsme se dočkat. Animovaný formát tomuto světu sedí dokonale. Kvůli fantasy zasazení, magii, příšerám a všemu nepřirozenému je totiž náročné natočit vše na skutečné kamery a dotvářet k tomu vizuálně triky přes počítače. Animovaný vizuál ovšem dovolí tvůrcům zobrazit cokoliv, co si usmyslí, a stále to bude vypadat dobře.

Nepřekáželo nám ani to, že půjde o prequel s Vesemirem, takže jsme se měli podívat do minulosti. Jemně jsme však zvedli obočí, když dorazil první trailer a Vesemir v něm působil jako namyšlený, drzý a „hláškující“ zaklínač. Byl úplným opakem toho, jak Vesemira známe z knih či her.

RECENZE: Free Guy RECENZE: Free Guy 13. srpna 2021 15:30

Nemusíš se ale bát, že ti anime zničí názor a pohled na tuto skvělou postavu. Nightmare of the Wolf jednoduše ukazuje jeho život ještě před tím, než se musel začít starat o malé chlapce a cvičit je, aby z nich byli zaklínači. Dozvíš se tak, jak vyrůstal, z jakých poměrů pochází, proč se rozhodl být zaklínačem, kdo ho učil a co se stalo se zaklínači na Kaer Morhene, respektive to, proč jich zůstalo tak málo.

Anime film je z hlediska děje až překvapivě bohatý a výživný. Děje se v něm opravdu hodně a příběh tě dokáže i překvapit. Tvůrci měli na jeho převyprávění a přiblížení postav jen 80 minut, takže z hlediska tradičních rasových témat se v tomto světě nejde do hloubky. Stejně tak příběh klouže po povrchu i z hlediska lidské nenávisti a strachu ze zaklínačů, ale jako základ pro motivace postav a děj to působí dobře.

Mile nás překvapilo, že se tvůrcům za tak krátkou dobu podařilo vyvolat v nás sympatie k postavám, které vůbec neznáme. A dokonce i ten Vesemir, který je v podstatě novou postavou, protože s tou z knih a her nemá kromě jména nic společného, působil velmi svěže a sympaticky. V jistém bodě filmu tvořil pár s čarodějnicí Tetrou, která podezírá zaklínače z tvorby nových monster, aby mohli více vydělávat. Společně s Vesemirem se tedy vydají hledat nějaké důkazy a zjistit, co se to v okolí vlastně děje.

Zaklínač

Nightmare of the Wolf má zajímavý příběh z několika důvodů. Na jedné straně jsou zde zaklínači, jejichž charaktery se vždy dají zpracovat opravdu originálně a zábavně, takže tě čas strávený s nimi nikdy nenudí. Máme tu i ambiciózní čarodějnici, Vesemirova mentora, dějové překvapení a překvapivě funkční romantické scény, které v tobě dokáží vyvolat emoce.

Převýchovné zařízení? Na Ivy Ridge byly děti týrány a sexuálně zneužívány. Pobočka (ne)polepšovny existovala i v Česku Převýchovné zařízení? Na Ivy Ridge byly děti týrány a sexuálně zneužívány. Pobočka (ne)polepšovny existovala i v Česku 11. dubna 2024 12:00

Vesemirův vztah s Yllianou působí i navzdory krátké stopáži mnohem autentičtěji a živěji než Geraltův vztah s Yennefer v hraném seriálu. Popravdě, anime film je mnohem lepším kouskem ze zaklínačova světa než seriál s Henrym Cavillem. Lépe zpracovává mytologii a postavy působí propracovanějším dojmem.

Zaklínač

Po traileru jsme čekali béčkový anime film s pár pěknými akčními scénami a pár hláškami namyšleného mladého Vesemira, ale opak je pravdou. Witcher: Nightmare of the Wolf skvělým způsobem rozšiřuje mytologii, představuje komplexní postavy, u kterých dokážeš pochopit i jejich zlomyslné rozhodnutí, a užiješ si i akční scény.

Zmínit musíme obzvlášť velkolepé finále, které ale tvůrci možná trochu přehnali. Vesemir totiž předvádí akrobacii, za kterou by se nestyděl ani Trevor Belmont v animované Castlevanii. Akční scény jsou ale celkově skutečně vydařeným aspektem filmu, když nabízejí pár oku lahodících choreografií a skvělých designů příšer. Jindy tě zase překvapí míra brutality, a to obzvláště v samotném úvodu filmu, který rozhodně nešetří krví a lidskými orgány.

Zaklínač

Witcher: Nightmare of the Wolf je skvělým anime filmem z úžasného fantasy prostředí zaklínačů. Nabízí skvělou animaci a kvalitní herecké výkony. Má sympatické a propracované postavy namluvené skvělými herci, překvapivě zajímavý děj s funkčními emotivními, respektive romantickými scénami, a na své si přijdou i fanoušci animované Castlevanie, protože souboje jsou skvělé.

Viděli jsme nový sci-fi seriál od tvůrců Hry o trůny. Z Problému tří těles ti exploduje hlava Viděli jsme nový sci-fi seriál od tvůrců Hry o trůny. Z Problému tří těles ti exploduje hlava 20. března 2024 9:00

Vesemirovy útoky doplňuje magie čarodějnice Tetry, z čehož vzniká dokonalé a vražedné kombo. Film se nám nesmírně líbil a pevně věříme, že Netflix začne pracovat i na dalších podobných projektech. Animovaný filtr tomuto světu nesmírně prospívá, a tak udělujeme osm a půl bodu z deseti.

0/10