Druhou karosářskou variantu doplňuje klasický hatchback.
Rok 2021 je pro německou automobilku Opel velmi významný, neboť na svět přivádí 6. generaci slavného modelu Astra. Zatímco v červenci nám značka představila klasický hatchback, v závěru roku si pro nás připravila praktičtější karosářskou variantu s tradičním dodatkem Sports Tourer.
Stejně jako sourozenecký Peugeot 308, i v tomto případě dochází k velikostním změnám i v oblasti rozvoru – kombi o celkové délce 4 642 milimetrů má až 2 732 mm rozvor, což je o téměř 6 cm více než klasický hatchback.
Po vizuální stránce nejde o žádné velké překvapení, uznat je však třeba, že nová Astra i v rodinnějším balení vypadá skvěle. Především ve dvoubarevném provedení opět pěkně vyzní zadní výrazný sloupek, ani v tomto případě přitom nechybí úzké koncové světlomety.
Za víkem zavazadlového prostoru s nízkou hranou se nachází kufr s inteligentním dvojitým dnem a prostorem až 608 litrů. Po sklopení zadních sedadel vznikne až 1634 litrů. Nápis Astra je uprostřed pod značkou, zatímco ve střešním spoileru je integrováno brzdové světlo ve vertikální poloze.

Samozřejmě poznávacím estetickým rysem je charakteristická černá plochá maska Opel Vizor. V rámci příplatkové výbavy je v rozích osazena Matrix-LED reflektory, tedy technologií Intelli-Lux, kterou tvoří 84 světelných prvků na každé straně. V kokpitu převládají uhlazené tvary. Na štítu palubní desky Pure Panel jsou dvě 10" obrazovky. S tímto řešením se z kokpitu vytrácí velké množství fyzických ovládacích prvků, které nahrazuje právě střední dotykový displej.
Kromě toho, že zadní sedadla jsou dělena v poměru 40:20:40, Opel zaměřuje velkou pozornost na ta přední. Vyvíjel si je totiž sám, nabízejí nejen vyhřívání, ale také ventilaci a masáž a zároveň se díky své ergonomii pyšní certifikátem AGR. O pohodlí předních cestujících je tak velkolepě postaráno. Po motorické stránce se nic v porovnání s hatchbackem nemění a o pohon výhradně předních kol se stará identická paleta agregátů:
- 1.2 benzín – 81 kW/110 koní a 205 Nm, 6st. manuál
- 1.2 benzín – 96 kW/130 koní a 230 Nm, 6st. manuál/8st. automat
- 1.5 diesel – 96 kW/130 koní a 300 Nm, 6st. manuál/8st. automat
- 1.6 hybrid – 132 kW/180 koní a 360 Nm, 8st. automat
- 1.6 hybrid – 162 kW/225 koní a 360 Nm, 8st. automat