14. prosince 2021 20:05
Radim Šlechta

Vakcína proti HIV vypadá slibně. Vědci mají první výsledky testů

Zdroj: Unsplash/National Cancer Institute/volně k užití
NEWS

První výsledky testů experimentální vakcíny proti viru HIV naznačují, že by se mohlo jednat o vědecký pokrok. Tým teď pracuje na dalším vývoji, aby snížil počet potřebných dávek.

Vědci otestovali na primátech novou vakcínu proti viru HIV. Výsledky, které publikovali v žurnálu Nature Medicine, jsou podle nich slibné. Vakcína přitom funguje na podobném principu jako očkování proti koronaviru. Stejně jako právě za vakcínou proti nemoci covid-19 se na výzkumu té proti HIV podílí společnost Moderna.

Bill Gates nechce do vesmíru. Peníze chce využít na vymýcení malárie či dětské obrny Bill Gates nechce do vesmíru. Peníze chce využít na vymýcení malárie či dětské obrny 14. prosince 2021 19:47

Výzkum proběhl na primátech, protože mají oproti myším podobnější DNA s člověkem. Po šedesáti týdnech vystavili vědci primáty nákaze HIV po dobu dalších třinácti týdnů. Dva ze sedmi očkovaných zůstali zcela bez nakažení, u ostatních došlo ke zpoždění infekce, která se projevila v průměru po osmi týdnech. Neočkovaní jedinci se oproti tomu virem infikovali již v průměru za tři týdny.