Vůbec poprvé v historii německý výrobce nabídne M3 jako praktický Touring v sériovém provedení.
Možná o tom nevíš, ale už při generaci E46 si BMW pohrávalo s myšlenkou přivést na trh slavný model M3 i v karosářském provedení Touring. Nakonec se tak nestalo, a tedy vůbec poprvé v historii se M3 Touring přetaví do sériové podoby až při aktuální generaci.
Potvrdila to už před pár lety samotná značka, ale i když etablovaná karosářská provedení jako sedan či kupé a kabriolet už z nejostřejšího modelu střední třídy známe, na praktické kombi stále čekáme.
Čekání se však chýlí ke konci, protože k samotnému odhalení BMW M3 Touring by mělo dojít v nejbližší době. Nepřímo to naznačuje nejen několik zpráv z řad značky, ale aktuálně i video, v jehož závěru se pekelné kombi poodhaluje. Jeho zadní partie kasně naznačují, že žádné radikální odlišnosti nelze čekat – dobře známé křivky řady 3 kombi totiž dostanou po vzoru M3 rozšířené blatníky, sportovní nárazník s výrazným difuzorem a nakonec čtveřici koncovek výfuku.
BMW tak podle očekávání i v případě kombi použije stejný recept, jaký aplikovalo u modelů M3 a M4 odvozených z klasických řad 3 a 4. Přední partie jsou sice stále zahalené, řada počítačových vizualizací nezávislých grafiků však velmi trefně ilustruje to, na co se můžeme těšit.
Po vzoru zmíněných modelů M3 sedan a M4 kupé/kabriolet tak chystaná novinka pochopitelně dostane vertikálně orientované ledvinky, které jsou nějaký ten pátek terčem kritiky. I po našem testu M4 Coupé je však třeba uznat, že živě je toto kontroverzní řešení velmi zajímavé a perfektně ladí s agresivním nárazníkem či vystupující kapotou.
Přestože tedy BMW nové M3 Touring tají, je víceméně jasné, co lze po vizuální stránce očekávat. Jinak to není ani v případě techniky. O pohon pekelného kombi se postará dvakrát přeplňovaný třílitrový řadový benzínový šestiválec, který nabídne 375 kW/510 koní.
S největší pravděpodobností BMW pro karoserii kombi nenabídne možnost manuální převodovky ani pohon výhradně zadní nápravy. V kontextu zaměření novinky (přeci jen půjde o kombi) lze tedy očekávat výhradně osmistupňovou automatickou převodovku a pohon M xDrive, který však poskytne možnost odpojit pohon předních kol.