Tecnica je další nová speciální verze pro oblíbený supersport Huracán.
Možná bys to ani neřekl, ale Lamborghini vyrábí svůj desetiválcový model Huracán již od roku 2014. Díky tomu, že nejmenší model značky prošel za poslední léta hned několika modernizacemi a poznali jsme všelijaké odvozené verze, Italové udržují své „baby Lambo“ ve velmi dobré kondici a jeho léta nejsou téměř vůbec znát. Potvrzuje to i aktuální novinka, která nese dodatek Tecnica a řadí se někde mezi verze Evo a STO.
Samozřejmě, že srdcem je nadále vidlicový desetiválec, v nové verzi Tecnica si ale opět přilepšil. Atmosférický motor 5.2 V10 totiž disponuje výkonem až 470 kW/640 koní a točivým momentem 565 Nm. To je o 30 koní a 5 Nm více než v provedení Evo. Zajímavostí je, že Huracán Tecnica má výhradně pohon zadních kol, na která posílá sílu 7stupňová dvouspojková převodovka. Kromě toho zadní náprava disponuje také funkcí natáčení. I navzdory přítomnosti jen zadního pohonu dokáže nejnovější Huracán vystřelit z místa na rychlost 100 km/h za pouhé 3,2 sekundy.
Lamborghini vyzdvihuje zejména lepší ovladatelnost a ještě větší agilnost, pod což se v neposlední řadě podepsala i další odtučňovací kúra. Huracán Tecnica má standardně nejen karbon–keramické brzdy, ale také karbonový kryt motoru či dveře. Novinka tedy váží pouhých 1 379 kilogramů.
Po vizuální stránce evidujeme další vylepšení, díky kterým působí Huracán opět moderněji. Nový přední nárazník s černým trojúhelníkovým prvkem zacházejícím až ke světlům přitom odkazuje na model Sián, zatímco jeho decentní inspiraci evidujeme i vzadu — v rámci nového nárazníku s rozměrným difuzorem přibyly vysoko umístěné koncovky výfuku se šestiúhelníkovým tvarem. Nad zádí se nachází decentní křídlo, které spolu se zbývajícími aerodynamickými prvky dokáže zaručit až o 35 procent lepší přítlak než v případě verze Evo.
Zajímavým detailem je i standardně černá střecha, která opticky plynule navazuje na karbonový kryt motoru, čímž byla docílena jedna linie od přední kapoty až k zadnímu nárazníku. V interiéru jsou změny jen kosmetické – na výběr jsou nové barevné kombinace nebo prošívání sportovních skořepinových sedadel. Cenu novinky zatím automobilka neprozradila, k prvním zákazníkům by se ale měla dostat ještě letos.