- produkty a služby určené pro osoby starší 18 let
- sex, nahotu a jiný nevhodný obsah
- násilí, krev nebo obsah nevhodný pro citlivé povahy
Odhalená prsa, která měla podle reklamy adidasu symbolizovat různorodost žen, byla podle britské Rady pro reklamu přespříliš.
Britská Rada pro reklamu podala 24 výtek směrem k nové kampani společnosti adidas na nové sportovní podprsenky na Twitteru a vybraných plakátových stránkách, v nichž desítky obrázků obnažených prsou symbolizovaly rozmanitost žen. Dle úřadů se ale jednalo pouze o objektivizaci žen, která je „sexualizovala a redukovala na části těla“. Taková objektivizace je prý škodlivá, urážlivá, a navíc ji mohly vidět děti, informuje The Guardian a Daily Mail.
„Věříme, že všechna ženská prsa všech velikostí a tvarů si zaslouží podporu a komfort. To je důvodem, proč naše nová sportovní podprsenka obsahuje 43 stylů, aby v ní každá mohla najít to své,“ stojí v nové reklamě na sportovní podprsenky společnosti adidas, která v posledních týdnech vyvolala velký rozruch.
Hlavním motivem totiž nejsou podprsenky jako takové, nýbrž pětadvacet párů obnažených prsou na jednom plakátu, jež měly symbolizovat a názorně ukazovat rozmanitost ženských prsou, uvedla britská pobočka společnosti. Z reklamy ale nebyly nadšeny britské úřady.
„Všimli jsme si, že hlavním cílem reklam byla ňadra, menší důraz byl poté kladen na samotné podprsenky, které byly zmíněny pouze v doprovodném textu,“ uvedla k reklamě britská Rada pro reklamu (ASA). „Protože reklamy obsahovaly explicitní nahotu, usoudili jsme, že vyžaduje pečlivé zacílení, aby neurážela ty, kdo si ji prohlíželi,“ dodaly úřady.
Společnost adidas následně argumentovala tím, že reklama nebyla zobrazována poblíž škol nebo náboženských míst a dle jejího mínění si nemyslela, že by kampaň způsobila újmu dětem. Úřady byly ale jiného názoru. Podle nich reklama zacílena nebyla a mohly ji vidět všechny věkové kategorie včetně dětí. Z toho důvodu může vyvolat rozsáhlé pohoršení.
„Použití reklamy společnosti adidas nebylo v souladu s obvyklým zveřejněným obsahem. Reklamy se nesmí znovu objevit,“ proklamoval svůj závěr úřad.