V Evropě budou hrát prim dva hybridy a jeden plug-in hybrid.
Lexus RX patří již přes 20 let mezi ty nejhlavnější pilíře japonské značky, proto není divu, že se zcela nové, v pořadí již 5. generaci luxusního SUV věnuje velká pozornost.
Přichází překvapivě s identickou délkou jako předchůdce, což je v dnešní době vskutku ojedinělý úkaz. Novinka je však od podlahy nová, což potvrzuje i přítomnost platformy GA-K se 60 milimetry delším rozvorem náprav.
RX mezigeneračně podléhá i novému designovému směřování značky, o čemž svědčí estetické ztvárnění více korespondující s posledními novinkami, modely RZ a NX.
Tradiční maska nadále nabývá velkých rozměrů, od nynějška je však o něco nižší a elegantněji zapuštěná do předního nárazníku. I když známý podpis denního svícení nadále vytváří písmeno L, i čelní světlomety jsou decentně nižší.
Elegantnější ztvárnění palubky
O poznání větší změnou prošla koncová světla s organickým tvarem, která jsou nově propojena. Signifikantním znakem koncových partií je nadále načerno lakovaná část zadního sloupku, čímž je docíleno zajímavého efektu.
Zda se časem objeví i prodloužená varianta s delším rozvorem, není prozatím jasné. Víme však to, že vrcholná verze bude k dispozici také v provedení F Sport, které opticky přidává větší šmrnc.
Zásadními změnami prošel kokpit, který přichází se značně uhlazenějším a elegantnějším ztvárněním palubní desky. Jejím dominantním prvkem je až 14" displej infotainmentu, který má slibovat značně lepší a intuitivnější obsluhu, než tomu bylo doposud.
Nechybí podpora Apple CarPlay ani Android Auto, avšak bezkabelově funguje jen první ze zmíněných aplikací. Před řidičem se nakonec nacházejí plně digitální budíky, velký head-up displej, ale chybět nemůže ani početněji zastoupené náladové osvětlení.
Zákazník však může sáhnout i po plejádě 21 reproduktorů audiosoustavy Mark Levinson. Lexus následně informuje o funkci E-Latch, jejíž podstatou je elektronické otevírání dveří pro pohodlnější nastupování.
Hybridní ústrojí v hlavní roli
Nebyla by to automobilka Lexus, kdyby všechny karty nevsadila na hybridní pohonné ústrojí. I nová generace modelu RX tak přichází ve značně elektrifikovaných podobách, jejichž základem je benzínový čtyřválec, elektromotor na zadní nápravě a s tím spojený pohon obou náprav.
Bez hybridního ústrojí je jen základní provedení RX 350, jeho příchod na náš trh je však sporný. V závislosti na verzi se přitom nemění jen samotný výkon, ale také typ hybridního pohonu a baterie. Zatímco plug-in hybrid sází na standardní lithium-iontový akumulátor (zaručuje cca 65km elektrický dojezd), klasické hybridy využívají nikl-metal baterii:
- RX 350 – 2.4 R4 + el., 205 kW/290 koní, osmistupňový automat
- RX 350h – hybrid, 2.5 R4 + el., 180 kW/245 koní, eCVT převodovka
- RX 450h+ – plug-in hybrid, 2.5 R4 + el., 225 kW/306 koní, eCVT převodovka
- RX 500h – hybrid, 2.4 R4 + el., 273 kW/371 koní, šestistupňový automat
Zajímavostí je, že vrcholná verze přichází premiérově s konvenční měničovou automatickou převodovkou, a 2,4litrový agregát je navíc i přeplňován turbodmychadlem. I díky tomu dokáže RX 500h akcelerovat na stovku za pouhých 6 sekund. Nový Lexus RX stojící na zcela nové platformě GA-K by se k prvním zákazníkům měl dostat na přelomu let.