Projekt jednotného informačního a navigačního systému Čitelná Praha získal první reálné obrysy.
Cestující na pražské stanici metra Palmovka se v úterý seznámili s informačními cedulemi v novém provedení. Ve stanici metra Palmovka začalo pilotní testování nové grafiky od studia Side2, které vyhrálo mezinárodní graficko-designérskou soutěž na novou podobu informačního a navigačního systému mobility v Praze.
Město se spolehne i na zpětnou vazbu cestujících
„Praha má nový, přehledný a uživatelsky přívětivý celoměstský orientační a navigační systém. Doposud byl jenom na papíře. Nyní mají všichni možnost se na novou podobu cedulí podívat na vlastní oči. Postupně budeme představovat další podobu jednotlivých prvků, ať už jde o mapy okolí, navigační obelisky a směrovky pro pěší, nebo totemy zvýrazňující přístup do metra nebo ke stanicím vlaků. Na finální podobě systému chceme spolupracovat hlavně s cestujícími, proto nyní zahájíme uživatelské průzkumy v nejrůznějších podobách. Díky zpětné vazbě upravíme systém do podoby, jakou ji lidé potřebují na svých každodenních cestách i tam, kde jsou poprvé v životě,“ uvedl náměstek pražského primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
„Komplexní projekt Čitelné Prahy má šanci vtisknout jednotnou a důstojnou podobu všemu, co pomáhá lidem zorientovat se na cestách Prahou, ať už jedou MHD, vlakem, na kole, nebo jdou pěšky. Velký důraz ale klademe nejen na vizuální stránku, ale také na praktické potřeby cestujících. Proto v rámci tohoto velkého projektu chystáme kromě nových statických prvků a nové grafiky na těch stávajících třeba také nové digitální informační obrazovky na zastávkách nebo ve velkých přestupních terminálech, a to i pro zlepšení přestupů mezi různými druhy dopravy,“ doplnil ředitel ROPID Petr Tomčík.
Po Palmovce bude realizace nového systému následovat ve stanicích Háje, Karlovo náměstí a pustí se také do testování nových 3D nosičů těchto informací. Na instalaci jednotlivých prvků v pilotních lokalitách naváže důkladný proces pilotování a uživatelského testování. Podnik se chce ptát lidí na jejich detailní potřeby, případně kterou z nabízených variant preferují, a také sledovat jejich dopravní chování v daných lokalitách.