Brněnských lídrů a lídryň do komunálních voleb jsme se zeptali, jak budou chtít řešit nedostatek parkovacích míst pro místní občany.
První díl byl věnován rostoucím cenám bytů a nedostupnému bydlení.
V druhém díle s nimi řešíme dopravní situaci v Brně.
Ve třetím díle jsme s lídry a lídryněmi řešili, co bude dál s chátrajícím fotbalovým stadionem Za Lužánkami.
Čtvrtý díl byl věnován extrémním vlnám veder a ochlazení města.
V pátém díle se věnujeme nedostatku parkovacích míst pro místní občany.
Komunální volby se uskuteční již 23. a 24. září 2022. Připravili jsme sérii článků, v nichž představujeme názory politických stran a hnutí na témata, která trápí naše čtenáře a čtenářky. Tentokrát jsme se lídrů a lídryň ptali, jak budou chtít řešit nedostatek parkovacích míst pro místní občany.
Důležitým tématem je nedostupné parkování. Máte plán, jak zajistit více parkovacích míst pro místní?
Koalice ODS a TOP 09 (Markéta Vaňková): Rozšíříme rezidenční parkování a budeme budovat další parkovací plochy
Tam, kde bylo zavedeno rezidentní parkování, se dostupnost pro místní výrazně zlepšila. Vnímají to i městské části, které mají značný zájem o co nejrychlejší zavádění tohoto režimu. Nyní máme plán rozšiřování na celý příští rok a jsme v podstatě na hranici projekčních a realizačních kapacit, rychleji už to nejde. Je třeba si uvědomit, že jsme limitováni počasím, protože od podzimu do jara modré čáry na silnici malovat nemůžeme.
Důležité je, aby se pokračovalo v budování dalších parkovacích ploch – dvě s celkovou kapacitou 259 míst připravujeme ve Starém Lískovci – a parkovacích domů. Vloni jsme třeba otevřeli na ulici Polní River park, letos se začne stavět parkovací dům mezi Veveřím a Šumavskou, který uvnitř nabídne 411 míst a dalších 202 venku na parkovišti. Další projekty jsou v různé fázi rozpracovanosti. Ruku v ruce s tím se chceme zaměřit i na další druhy dopravy, aby lidé nebyli nuceni jezdit auty. Plnou podporu města musí mít dopravní podnik, protože jen tak zůstane zachována kvalita a dostupnost jeho služeb.
Důležitá je také sdílená mobilita, proto mohou lidé už od dubna využívat v Brně bikesharing dvakrát denně na třicet minut zdarma. Myslet musíme i na chodce, aby se mohli po Brně pohybovat efektivně a bezpečně – typickým příkladem je regulace vjezdů na náměstí Svobody nebo plánovaná změna organizace dopravy v prostoru před hlavním nádražím.
Koalice Žít Brno a Strana zelených (Jana Drápalová): Parkování pro rezidenty zavedeme i v okrajových částech města
Zrychlíme zavedení parkování pro rezidenty i v okrajových částech města tak, aby zejména v noci měli místní obyvatelé k dispozici více parkovacích míst. Rezidenti by měli mít výhodnější podmínky i v parkovacích domech, v jejich výstavbě budeme pokračovat. Mimochodem, právě střechy parkovacích domů a větší parkoviště jsou vhodné pro umístění fotovoltaických elektráren.