Brněnských lídrů a lídryní do komunálních voleb jsme se zeptali, jak budou chtít zlepšit dopravní situaci v Brně.
První díl byl věnován rostoucím cenám bytů a nedostupnému bydlení. V druhém díle s nimi řešíme dopravní situaci v Brně.
Komunální volby se uskuteční již 23. a 24. září 2022. Připravili jsme sérii článků, v nichž představujeme názory politických stran a hnutí na témata, která trápí naše čtenáře a čtenářky. Tentokrát jsme se lídrů a lídryň ptali, jak budou chtít zlepšit dopravní situaci v Brně.
Občany trápí dopravní situace v Brně. Dochází k častým uzavírkám, opravám, které příliš dlouho nevydrží… Jak to budete chtít řešit?
Koalice ODS a TOP 09 (Markéta Vaňková): Pro rozvoj města je důležité vybudování Velkého městského okruhu nebo tramvaje do kampusu
Budování nových dopravních staveb, jako jsou Velký městský okruh nebo tramvaj do kampusu, rekonstrukce ulic či náměstí, ale i realizace protipovodňových opatření jsou pro rozvoj města a jeho lepší fungování naprosto nezbytné.
Práce probíhají v zahuštěné městské zástavbě, navíc často v členitém reliéfu, což bohužel přináší komplikace v dopravě. Abychom je eliminovali, všechny činnosti, které mají vliv na dopravní situaci, důsledně koordinujeme. Má to dva zásadní přínosy. Tím prvním je, že když už někde probíhá nějaká stavba, zapojí se do ní všechny subjekty, které v tom území mají nějaký zájem. Příkladem může být třeba ulice Zemědělská, kde se během jedné uzavírky zvládla rekonstrukce vodovodu, kanalizace, tramvajové trati, obnova povrchů i úprava zeleně.
Druhým přínosem je, že jsme schopni velké investice vhodně rozložit co nejlépe v čase, aby třeba v jedné části města neprobíhaly dvě velké akce, jejichž souběh by mohl znamenat dopravní kolaps.
Ohradila bych se proti tvrzení, že prováděné práce příliš dlouho nevydrží. To prostě není pravda. Máme kvalitně vypsaná výběrová řízení na zhotovitele, takže práce provádějí prověřené a zkušené firmy, které navíc důsledně kontrolujeme.
Koalice KDU-ČSL a STAN (Petr Hladík): Dokončíme Velký městský okruh a vystavíme nové vlakové nádraží
Klíčové pro zlepšení průjezdnosti Brnem je dokončení Velkého městského okruhu a následně výstavba nového vlakového nádraží a podzemní kolejové dopravy, která propojí minimálně nové hlavní nádraží s centrem města. Uzavírky a opravy budou, tomu nezabráníme. Lze je lépe koordinovat, ale je to opět za cenu toho, že se některé stavby protahují. Důležité je proto k otázce dopravy přistupovat s jasným plánem a vizí do budoucna.
Kromě klíčových dopravních staveb je také důležité spolupracovat s okolními obcemi na výstavbě záchytných parkovišť poblíž zastávek veřejné dopravy, aby se snížil počet lidí přijíždějících do Brna autem. Je to ale také o zkvalitnění a zbezpečnění cyklistické infrastruktury, aby nejen mladí lidé mohli bezpečně a plynule cestovat po Brně například na kole.