Levnější předplatné bude dostupné ve Spojených státech, Austrálii, Kanadě, Británii, Německu nebo v Japonsku.
Streamovací platforma Netflix ve čtvrtek představila novinky, které by jí měly přinést více předplatitelů. Od 3. listopadu svým zákazníkům nabídne předplatné s názvem Basic With Ads, jehož cena bude 6,99 dolaru (tedy necelých 176 korun). Lidem, kteří si toto předplatné zvolí, se bude za hodinu sledování zobrazovat čtyři až pět minut reklam, informují americké CNN a The New York Times.
Společnost v prvním čtvrtletí zjistila, že poprvé za deset let ztrácí platící zákazníky. Na úbytek se proto rozhodla zareagovat levnějším předplatným, které bude divákům zobrazovat reklamy.
Nový typ předplatného bude zatím dostupný v 11 zemích: Austrálii, Brazílii, Británii, Kanadě, Francii, Německu, Itálii, Japonsku, Jižní Koreji, Mexiku a Španělsku. Lidem, kteří si jej zaplatí, se během jedné hodiny sledování televizních pořadů či filmů objeví reklamy v délce 15 až 30 sekund. Takových reklam pak může být až 20.
K reklamě se však vážou i další omezení. Klienti s levnějším předplatným nebudou moci stahovat filmy k pozdějšímu zhlédnutí. Zhruba 10 % snímků, které Netflix nabízí, nebude zahrnuto v nabídce členství Basic With Ads, a to z důvodu licenčního omezení.
„Věříme, že s touto novinkou budeme schopni poskytnout tarif a cenu pro každého fanouška Netflixu,“ uvedl provozní ředitel Netflixu Greg Peters.