Přinášíme ti náš pohled na novou Fabii v provedení Monte Carlo s motorem 1.5 TSI pod kapotou.
Škoda Fabia. Tak se jmenuje automobil, který si není třeba vůbec představovat, neboť ho dozajista každý z nás velmi dobře zná. Ostatně, jde dlouhodobě o nejprodávanější osobní vůz na našem trhu.
Na českého zástupce segmentu malých aut se však lidé často dívají s despektem, případně si z něj utahují. My jsme však dostali možnost si vyzkoušet zcela novou, v pořadí již 4. generaci v atraktivním provedení Monte Carlo a nestačili jsme se divit nejen tomu, jak Fabia za ta léta dospěla, ale především tomu, jak může být tak dobrá.
Kus atraktivního dospělého auta
Hned na úvod by se hodilo říct, že Fabia mezigeneračně citelně vyrostla – s délkou až 4 108 milimetrů je až o 11 centimetrů delší, přesáhla tak magickou 4metrovou hranici. Může za to zejména delší rozvor náprav (+94 mm), což pocítí zejména cestující vzadu.
Navíc tím, že na šířku je novinka širší o 48 mm a na výšku nižší o 7 mm, působí živě i značně dynamičtějším dojmem. Škoda je tak jednou ze značek, které zástupce tohoto segmentu neustále zvětšují. Pro srovnání, taková Toyota Yaris je o téměř 17 cm (!) kratší, což už je rozdíl pomalu jedné třídy.
Už na první pohled tak Fabia vystupuje citelně dospělejším a plnohodnotnějším dojmem. My jsme měli tu čest a do rukou se nám dostal kousek, který reprezentuje prakticky to nejlepší, co tato modelová řada nabízí.
Verze Monte Carlo je příkladem toho, že designový jazyk značky Škoda patří mezi ty nejpřitažlivější. Exteriér je zabalen do pronikavé červené metalízy Velvet. Přibyly tradiční černé prvky – střecha, A-sloupek, maska, dodatečný přední splitter a nově i centrálně umístěný nápis Škoda vzadu a označení Fabia.
Třešničkou na dortu jsou dvoubarevné, až 18" disky kol Libra. Přísně tvarované full-LED světlomety sice nedisponují Matrix-LED technologií, jejich světelný účinek je však výborný a vyzdvihujeme i pověstně efektní český křišťál, který je již neodmyslitelnou součástí grafiky světel.
Tradiční černé doplňky dodávající sportovnějšímu autu Monte Carlo temperament početněji zastoupeným hranám svědčí a své dělají i lišty ve spodní části karoserie, které zakončuje naznačený difuzor.
Vzadu si svou premiéru „odkrucují“ poprvé použitá horizontálně orientovaná světla, která také přidávají na optické šířce. Kufr má o 50 litrů více, tedy 380. Osobně přitom oceňujeme množství pověstných simply clever řešení – chytrý organizér v kufru, škrabka na led v palivovém víčku, praktická nálevka na dolévání kapaliny do ostřikovačů či koš a deštník ve dveřích.
Právě fakt, že Škoda neservíruje efektní vizuál na úkor praktičnosti, nám moc imponuje. O to víc v době, kdy je trendem dělat věci jen na efekt a obdobně chytrá řešení nemají ani prémiové modely za statisíce, ale Fabia ano.