V úvodu prodeje budou k dispozici dvě verze, jejichž společným znakem je pohon obou náprav a akumulátor o kapacitě 111 kWh.
Elektrické modely Polestar se pomalu, ale jistě dostávají do povědomí i v našich končinách, v blízké budoucnosti se však tento proces pravděpodobně urychlí, neboť švédský výrobce, který vyvíjí elektromobily pod značkou Volvo, chystá velkou expanzi. Důkazem toho je i další zcela nový, v pořadí třetí sériový model, který nese prosté označení Polestar 3. To, že jde o první SUV značky, bylo zřejmé již dlouho, teprve nyní nám jej však automobilka plně představuje.
Z vizuální stránky novinka o celkové délce 4,9 metru nezapře svůj původ, jednotlivými designovými řešeními přitom evidentně odkazuje na nedávný koncept Precept, přestože se jedná o diametrálně odlišný vůz. Specificky tvarované full-LED světlomety s digitální technologií (1,3 milionu mikrozrcadel) i v tomto případě dostaly světelný podpis, který evokuje Thorovo kladivo. Poměrně čistý, až minimalistický design karoserie doplňují zapuštěné kliky dveří, standardní 21, respektive příplatkové 22" disky a výrazný zadní střešní spoiler. I díky němu má koeficient aerodynamického odporu vzduchu hodnotu jen 0,29.
Interiér jde ruku v ruce s návrhem exteriéru, nechybí proto horizontálně orientovaná palubní deska v minimalistickém stylu. Jejím centrem je volně stojící, opět na výšku orientovaný 14,5" displej s moderním multimediálním prostředím postaveným na Androidu. Další, o něco menší displej se nachází za volantem, kde supluje funkci analogových budíků. V rámci balíků Plus Pack a Pilot Pack je Polestar 3 vybaven audio systémem Bowers&Wilkins s 25 reproduktory, nechybí head-up displej, dovírání dveří nebo Pilot Assist.
Polestar vyzdvihuje právě autonomního asistenta, který má díky 5 kamerám, 12 ultrasonickým senzorům a LiDAR docílit pokročilého autonomního řízení. Zajímavostí je, že Polestar 3 stojí na nové platformě, kterou by jako základní stavební kámen měla použít i nová generace Volva XC90. Ostatně, výroba novinky bude probíhat v čínském závodě značky Volvo, k prvním zákazníkům se přitom Polestar 3 dostane již začátkem příštího roku. Cena byla na evropském trhu stanovena na částku od 88 600 € (zhruba 2,2 milionu korun).
V úvodu prodeje budou k dispozici dvě verze, jejichž společným znakem je pohon obou náprav, tedy 2 elektromotory, akumulátor s kapacitou 111 kWh (využitelných 107 kWh), rozdílný je však výkon:
- Long Range Dual Motor – 360 kW/489 k, 840 Nm, dojezd 610 km
-
Long Range Dual Motor Performance – 380 kW/517 k, 910 Nm, dojezd 560 km
Zatímco základní provedení zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 5 vteřin, verze s volitelným balíkem Performance dá tuto disciplínu za 4,7 sekundy. Polestar 3 má již v základní výbavě výkonné brzdy Brembo, systém vektorování točivého momentu na zadní nápravě či vzduchový podvozek. Palubní systém podporuje až 250 kW nabíjení, takže z 10 na 80 % se akumulátor dokáže nabít za pouhých 30 minut. Zajímavostí je, že řidič si může odpojit zadní elektromotor v momentě, kdy jej vysloveně nepotřebuje, a tím tak snížit i spotřebu.