Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
24. října 2022 v 14:00
Čas čtení 1:02
Martin Mičuda

Manhart CR 700 je rozloučením 4litrových osmiválců třídy C od Mercedesu

Manhart CR 700 je rozloučením 4litrových osmiválců třídy C od Mercedesu
Zdroj: Manhart
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY MERCEDES-BENZ
Uložit Uložené

Manhart upravil Mercedes-AMG C 63 S předešlé generace po technické stránce.

Mercedes-AMG sice z prodeje již dříve stáhl třídu C generace W205 ve vrcholné verzi C 63 (S), ale teprve nedávno jsme poznali jejího nástupce. Německý výrobce nahradil dosavadní dvakrát přeplňovaný 4litrový osmiválec polovičním motorem. Novinka totiž počítá už jen s 2litrovým čtyřválcem, kterému pomáhá elektrická soustava.

Doporučeno
Manhart přetvořil Mercedes-AMG GLC 63 S na bestii o 707 koních s černo-zlatým kabátem Manhart přetvořil Mercedes-AMG GLC 63 S na bestii o 707 koních s černo-zlatým kabátem 24. října 2021 v 15:30

Výrobce při této příležitosti nepřinesl na trh žádnou labutí píseň třídy C s velkoobjemovým motorem, proto se tohoto úkolu zhostil německý aftermarketový úpravce Manhart. Ten právě představil variantu CR 700 s dodatkem Last Edition, která zhmotňuje poslední C 63 S s V8 pod kapotou.

Z vizuální stránky sice pozorujeme tradiční zlaté elementy zvýrazňující křivky karoserie, k úpravě samotného bodykitu ale nedošlo. Kromě barevného polepu tak v porovnání se „sériovkou“ vidíme jen nové černé 20" disky kol Manhart Concave One obuté do pneumatik o rozměrech 255/30 R20 vpředu a 275/30 R20 vzadu. Důležitější jsou však úpravy pod povrchem.

Manhart, CR 700,
Zdroj: Manhart

Agregát 4.0 V8 biturbo v sériovém stavu zaručoval modelu C 63 S výkon velmi slušných 375 kW/510 kW a 700 Nm. Varianta CR 700 Last Edition však disponuje silou až 523 kW/712 koní a masivním točivým momentem 920 Nm. Připomeňme, že v této generaci veškerý výkon putoval jen na zadní kola. I přesto ale dokáže tento skvost akcelerovat ze 100 na 200 km/h za pouhých 5,5 sekundy, což je podle úpravce o rovné 3 sekundy rychleji než sériové provedení. Zrychlení z klidu na rychlost 100 km/h Manhart nezmiňuje.

Doporučeno
Nové C nám dokázalo, že je nejpokrokovější ve své třídě. V jedné věci dokonce překonává i vlajkové S Nové C nám dokázalo, že je nejpokrokovější ve své třídě. V jedné věci dokonce překonává i vlajkové S 28. září 2021 v 14:30

Za vylepšeními stojí nová turbodmychadla v rámci balíku Turbo Performance Kit, upravené výfukové potrubí, převodovka, chlazení či softwarové naladění, ale současně i nové karbonové sání. Cenové relace úpravy neznáme.

Manhart, CR 700,Manhart, CR 700,Manhart, CR 700,Manhart, CR 700,
Zobrazit galerii
(17)
Domů
Sdílet
Diskuse