Ti, kteří se na turnaji nacházejí v komerčních a VIP zónách stadionů, si budou moci alkohol zakoupit i nadále. Naprostá většina fanoušků však ne.
Na osmi stadionech, kde se bude konat mistrovství světa ve fotbale v Kataru, se nebude prodávat alkohol. Mezinárodní federace fotbalových asociací (FIFA) dva dny před začátkem turnaje změnila svou politiku. Informují o tom New York Times a stanice BBC. Ti, kteří se na turnaji nacházejí v komerčních a VIP zónách stadionů, si budou moci alkohol zakoupit i nadále. Naprostá většina fanoušků však ne.
Budweiser, hlavní sponzor FIFA, patří výrobci piva AB InBev a měl exkluzivní práva na prodej piva na mistrovství světa. Alkohol se měl podávat „ve vybraných prostorách stadionů“, přestože je jeho prodej v muslimské zemi přísně kontrolován.
Budweiser v pátek na Twitteru zveřejnil vzkaz: „No, to je trapas,“ než byl příspěvek později smazán. Mluvčí společnosti AB InBev uvedl, že „nemohli pokračovat v některých plánovaných aktivacích na stadionech“ kvůli okolnostem, které byly mimo jejich kontrolu.
Asociace fotbalových fanoušků (FSA) kritizovala načasování tohoto rozhodnutí, které se dotkne většiny diváků.
„Někteří fanoušci mají rádi pivo na zápase a někteří ne, ale skutečným problémem je totální obrat na poslední chvíli, který vypovídá o širším problému – naprostém nedostatku komunikace ze strany organizačního výboru,“ uvedl mluvčí FSA.