Češi byli dosud zvyklí na velkou trojku – KFC, McDonald's a Burger King. To se od nynějška změní, na trh vstupuje fastfoodový řetězec inspirující se louisianskou tradiční smaženou kuchyní. Firma Popeyes.
Na sociálních sítích se čas od času objeví příspěvky od Američanů o úžasných kuřecích sendvičích, které se dají koupit ve fastfoodovém řetězci Popeyes. Nebude trvat dlouho a tato značka dorazí i do České republiky. Jak informují Hospodářské noviny, společnost Rex Concepts CEE má v Česku jako master franšízant otevřít několik poboček značky v rámci její expanze ve střední Evropě. První z nich by se měly otevřít už příští rok.
Řetězec Popeyes vznikl v 70. letech minulého století v New Orleans. Jeho doménou je nabídka jídel inspirovaná tradiční jižanskou louisianskou kuchyní, do níž patří kořeněná kuřecí křídla, smažené krevety, výše zmíněné smažené kuřecí sendviče a další. Momentálně funguje ve 30 zemích světa, hlavně ale v USA, kde má 3800 poboček.
Skupina provozuje i Burger King
Franšízant Rex Concepts CEE patří do investičního holdingu McWin, jenž se specializuje na franšízový provoz rychlého občerstvení. A přesně tato skupina, pod niž patří také již zavedený Burger King, se rozhodla pro širokou expanzi do střední a východní Evropy. Jak napsal web Meat+Poultry již v lednu, skupina cílí zejména na Českou republiku, Polsko a Rumunsko.
Velkou roli v tom má hrát ikonický sendvič. „Tímto akcentujeme náš závazek obsloužit více hostů naším ikonickým sendvičem Whopper s kuřetem v louisianském stylu, jenž je jedním z oblíbených. Jedná se o velký krok na naší ambiciózní expanzní cestě a jsme nadšeni, že naše stopa po celé východní Evropě bude nadále růst,“ uvedl mezinárodní prezident společnosti Restaurant Brands International (RBI) David Shear, jíž značky patří.
McWin plánuje rozšířit i značku Burger King a během příštích 10 let po celé Evropě otevře 600 restaurací. Otevření restaurací je plánováno na rok 2023. Dosud Burger King působí na více než 19 000 pobočkách ve více než 100 zemích, včetně 33 evropských.