Pokus nového majitele Twitteru Elona Muska „vrátit sociální síť lidem“ tím, že jim umožní nákup odznáčku ověřeného účtu, se nejprve nepovedl. Nyní chce firma službu zavést znova.
Sociální síť Twitter v sobotu oznámila, že příští týden znovu spustí službu předplatného, včetně systému na označování ověřených uživatelů. TASR zprávu převzala z agentury AFP. „V pondělí znovu spouštíme službu @TwitterBlue – předplaťte si ji na webu za 8 dolarů měsíčně nebo na operačním systému iOS (Apple) za 11 dolarů měsíčně a získejte přístup k funkcím určeným pouze pro předplatitele, včetně bílé fajfky na modrém pozadí,“ napsala společnost na Twitteru.
Bílá fajfka na modrém pozadí, která označuje uživatele ověřené sociální sítí Twitter, byla kdysi bezplatná, ale vyhrazena pro organizace a známé osobnosti. Cílem bylo zabránit odcizení identity a šíření dezinformací.
Po koupi Twitteru v říjnu oznámil miliardář Elon Musk záměr diverzifikovat tok příjmů společnosti nad rámec reklamy. Jeho plánem bylo využívat nové platební plány pro prémiové funkce.
O spuštění první verze jsme tě informovali začátkem listopadu, a to 10 dní poté, co Musk převzal kontrolu nad společností. „Současný systém pánů a sedláků, kteří jsou rozděleni modrým odznáčkem, je nesmysl,“ uvedl tehdy zakladatel SpaceX a šéf Tesly. „Sílu lidem! Modrý odznáček za osm dolarů měsíčně,“ dodal.
Rozhodnutí ale vyvolalo pobouření, protože se vyrojilo velké množství falešných účtů, které předstíraly, že jsou celebrity nebo společnosti. Tato verze byla proto rychle pozastavena. V rámci nové nabídky budou účty, které mají zájem o ověření účtu, opět zkontrolovány službou Twitter, uvedla společnost. Tato značka bude nyní zlatá pro společnosti, později během týdne bude k dispozici šedá pro vládní organizace, dodal Twitter.
Předplatitelé budou mít také přístup k funkcím, jako je možnost úpravy tweetů po zveřejnění či možnost stahovat videa ve vyšší kvalitě.